
Hrvatska: Snažan rast onlajn-oglašavanja
20. maj 2008. | 11:54
Izvor: EMportal
Grad: Zagreb
Kompanije su prošle godine na onlajn-oglašavanje na hrvatskim veb-portalima potrošile 43 miliona kuna, 5,93 miliona evra, tri i po puta više nego 2006.
Prema podacima MEDIA pulsa, u 2007. je ukupno oglašivačko tržište u Hrvatskoj dostiglo 5,4 milijardi kuna, oko 1,1 milijardi dolara. Za najbrže rastuće oglašivačko tržišta u Hrvatskoj već se otima šest specijalizovanih agencija za Internet-oglašavanje, među kojima su posebno tržišno snažne AdOn i HTTPool. Reč je o agencijama koje se vrlo aktivno bave „media buyingom“ na vebu. Osim toga, na tržište su 2007. ušle i prve agencije koje nude kontekstualno oglašavanje po uzoru na Google, a reč je o Internet-marketingu i Xclaimu.
Taj rastući interes za onlajn-oglašavanje na hrvatskom vebu vidljiv je i iz povećanja tražnje istraživanja posećenosti veb portala. "Pre godinu dana za istraživanje posećenosti hrvatskih veb-portala bilo je zainteresovano svega nekoliko agencija, a danas ga traže ne samo one specijalizovane za Internet-oglašavanje, već svih 10 najvećih marketinških agencija u Hrvatskoj. Dobar podsticaj tome je rast broja korisnika Interneta jer lani ih je u ovo vreme bilo približno milion, a danas ih je oko 1,5 miliona", izjavila je Anja Melcer, voditeljka projekta Gemius Audience za Hrvatsku u agenciji Valikon.
Prema Gemiusovim podacima o posećenosti hrvatskih veb portala, 10 najposećenijih hrvatskih veb odredišta u prva četiri meseca ove godine zabeležilo je rast stvarnih poseta od 381.000. Samo najposećeniji portal u Hrvatskoj, Net.hr, u aprilu je zabeležio gotovo 50.000 posetilaca više nego u januaru. Slične rezultate beleže T-portal, Blog.hr, Forum.hr, Index.hr, 24sata.hr, Dnevnik.hr, Bloger.hr, Jutarnji.hr i Oglasnik.
Komentari (0)
Unesite tekst komentara: