NOPS: Ministarstvo trgovine štiti trgovce (VIDEO)
14. jul 2010. | 15:33
Izvor: Emg.rs
Predstavnici Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) optužili su Ministarstvo trgovine da pokušava da podržavi organizacije za zaštitu potrošača, kako bi lakše štitilo trgovce.
Goran Papović, predsednik NOPS-a je istakao da je Ministarstvo oformilo Centar za zaštitu potrošača u čiji rad nisu uključene organizacije potrošača što je bilo predviđeno i da je namera da se osnuje Agencija za zaštitu potrošača.
„Nigde u svetu se država ne bavi na taj način zaštitom potrošača. Cilj je da država kontroliše pritužbe potrošača“, objasnio je Papović.
On je naglasio da u Centru rade nestručni ljudi, bez iskustva, da se često niko ne javlja na telefon, a da se pritužbe potrošača nigde ne evidentiraju.
Odlaganje usvajanja novog zakona o zaštiti potrošača je, prema rečima Papovića, još jedan dokaz da je Ministarstvu trgovine važnija zaštita trgovaca nego potrošača.
"Ako bi se primenili svetski standardi u zaštiti potrošača, iz prodavnica u Srbiji morao bi da se povuče na hiljade proizvoda, a pola trgovaca bi bilo pozatvarano", objasnio je Papović i dodao da je aktuelno Ministarstvo zaštitu potrošača unazadilo pet godina.
Zoran Nikolić, potpredsednik NOPS-a je rekao da se država ne sme mešati u nevladin sektor i zaštita potrošača obaveza i pravo nevladinog sektora.
„Nikada nije postojalo ovoliko nerazumevanja i odsustva dijaloga sa Ministarstvom“, rekao je on.
NOPS, koji okuplja 26 organizacija za zaštitu potrošača, zatražio je da se poništi konkurs za dodelu podsticajnih sredstava za zaštitu potrošača u Srbiji za 2010. godinu zbog neprihvatljivih uslova kojima se diskvalifikuje veliki broj nezavisnih udruženja koja štite prava potrošača.
U republičkom budžetu je za unapređenje zaštite potrošača za ovu godinu opredeljeno četiri miliona dinara, što je, kako je naveo potpredsednik NOPS-a Novica Ranđelović, "uvredljivih pola dinara po potrošaču".
Zatražena je i smena pomoćnice ministra trgovine Ljiljane Stanković jer je, kako je obrazloženo, predlagala loša rešenja u oblasti zaštite potrošača.
"Da se radi o strategiji čiji je jedini cilj sticanje privida da je država zainteresovana za suštinsko poboljšanje položaja potrošača, jasno je i po tome što su u 2009. i 2010. godini održane samo tri sednice Saveta ministara za zaštitu potrošača, iako je obaveza da se to telo sastaje najmanje četiri puta godišnje", rekao je.
Komentari (0)
Unesite tekst komentara: