emg home

RSS

Marković: Rast prihoda Železnica Srbije i tokom 2011.

28. decembar 2010. | 13:48

Izvor: Tanjug

Generalni direktor Železnica Srbije Milovan Marković izjavio je danas da će to javno preduzeće i pored produžetka svetske finansijske krize u 2011. nastaviti sa trendom rasta prihoda od transporta robe od najmanje 10 odsto i u značajnoj meri obnoviti železničku infrastrukturu u zemlji.



"Sa takvim očekivanjima i planom ulazimo u 2011, a sa druge strane nastavićemo proces modernizacije infrastrukture i nabavke novih voznih sredstava", rekao je Marković.

On je kazao da je ova godina bila praćena brojnim poteškoćama i da su Železnice Srbije i pored toga povećale transportne prihode za oko 25 procenata i obim rada, pre svega u prevozu robe, za 20 odsto, u odnosu na 2009.

"To nam je dalo mogućnost da radimo rebalans plana poslovanja u poslednjem tromesečju i iskoristili smo dodatne prihode da ih uložimo u održavanje i popravku voznih sredstava, kao i u železničku infrastrukturu", naveo je Marković.

Železnice Srbije su, prema njegovim rečima, već ugovorile nabavku 12 dizel motornih vozova od ruske kompanije, koji će tokom sledeće godine početi da stižu u Srbiju.

Marković je najavio da će vrslo brzo biti potpisan i ugovor za nabavku 25 elektromotornih garnitura, što znači da će posle dužeg vremenskog perioda domaće železnice kupiti nove vozove za prevoz putnika.

On je kazao da će u 2011. početi izgradnja železničkog mosta na Koridoru 10 kod Paraćina. Očekuje se i potpisivanje ugovora i početak gradnje drumsko - železničkog mosta u Novom Sadu - novog Žezeljevog moseta.

Marković je rekao da će se u 2011. raditi na elektrifikaciji i modernizaciju pruge od Niša do Dimitrovgrada, što je jedina pružna deonica na železničkom Koridoru 10 koja nije elektrificirana.

"Ugovor za toliko pominjani ruski kredit (od 800 miliona dolara za srpsku železnicu) mogli bi, izvesno, da potpišemo tokom 2011. i krenemo sa izgradnjom objekata, koji su planirani za finansiranje iz ovog zajma", kazao je on.

Železnice Srbije planiraju da iz tog kredita finansiraju radove na završetku pruge od Valjeva do Loznice, izgradnji Beogradskog železničkog čvora i obnovu pruge Beograd - Bar.

Srpske železnice će koristiti i druge kredite međunarodnih banaka, dodao je Marković.

Planiran je, prema njegovim rečima, nastavak modernizacije pruge od Beograda do Subotice, na delu od Stare Pazove do Novog Sada.

Železnice Srbije će u 2011. koristiti i 35 miliona evra kredita Evropske banke za obnovu i razvoj za nabavku materijala za deonice koje su u lošem stanju na tom železničkom pravcu.

Generalni direktor Železnica Srbije je najavio i da bi Vlada Srbije u prvom tromesečju iduće godine trebalo da usvoji novi osnivački akt tog preduzeća, koji predviđa transformaciju u holding kompaniju da bi srpske železnice mogle uspešnije da posluju.

Marković je naveo da će unutar holding kompanije - zatvorenog akcionarskog društva - poslovati nova preduzeća, koja će svoje prihode ostvarivati na tržištu i kroz ugovore sa Vladom Srbije o međusobnim obavezama.

On je dodao da će u novoj holding kompaniji sasvim sigurno funkcionisati preduzeća za prevoz robe i putnika, kao i preduzeće koje će upravljati infrastrukturom dodajući da će osnivački akt, koji vlada bude usvojila, odrediti precizno koja će sve preduzeća u okviru holdinga poslovati i na koji način.

Objavi:

Del.icio.us
Digg
My Web
Facebook
Newsvine

Unesite tekst komentara:

<<

07. novembar - 13. novembar 2011.

>>