Upotrebljivost stečenog znanja
Za sada, slaba vajda
Autor: Vesna Lapčić
Istraživanja pokazuju da je funkcionalnost onoga što se nauči tokom obrazovanja u Srbiji veoma mala - Prema mišljenju stručnjaka ozbiljne reforme obrazovnog sistema nisu ni počele, a škole su i dalje orijentisane na gomilanje znanja koja u svakodnevnom životu nemaju upotrebljivu vrednost
Rezultati jedinog istraživanja koje se sprovodi u Srbiji, a meri upotrebljivost znanja, nisu nimalo ohrabrujući.
Naime, cilj OEBS-ovog projekta PISA (Programme for International Student Assessment) jeste istraživanje koje bi dalo odgovor na pitanje šta može da postigne učenik nakon školovanja u određenoj zemlji. Srbija je u ukupnom poretku (57 zemalja) za 2007. godinu zauzela 41. mesto sa 436 poena što je čini lošije rangiranom i od Slovenije i Hrvatske. Petnaestogodišnji učenici iz Srbije nalazili su se pri dnu tabele i u istraživanju iz 2003. godine.
Da biste pročitali besplatan članak, dovoljno je da imate otvoren osnovni nalog na EMG
Prijavite se svojim korisničkim imenom i šifrom da biste pristupili ovom tekstu.
Komentari (0)
Unestite tekst komentara: