Program SIEPA za podsticanje izvoznika
13. maj 2011. | 13:25 11:23
Izvor: Emg.rs
Agencija za strana ulaganja i promociju izvoza objavila javni poziv za program podsticanja konkurentnosti i internacionalizacije srpske privrede.
Prijavljivanje za program traja do 13. juna, a prema rečima direktora SIEPA Božidara Laganina ukupni fond je 150 miliona dinara, a za deo tog novca moći će da konkurišu domaća preduzeća s projektima za povećanje konkurentnosti. Projekti će biti odobravani do kraja juna, a aktivnosti za koje firme konkurišu moraće da budu završene do 15. decembra.
Pravo na sredstava imaju domaća preduzeća, izvozno orijentisana, ona koja se bave proizvodnjom gotovih ili polugotovih proizvoda i pružanjem usluga u oblasti energetike, građevinarstva, informacionih tehnologija, reciklaže i industrijskog i tekstilnog dizajna. Uslov je i da su pozitivno poslovala 2009. i 2010, da su u tom periodu minimum 20 odsto prihoda ostvarila u inostranstvu ili su izvezli makar 50.000 evra u sektoru proizvodnja ili 25.000 evra u sektoru usluga, osim za usluge industrijskog i tekstilnog dizajna, gde za podnoženje prijave nema ograničenja o vrednosti izvoza u tim godinama, već je važno samo da je izvoza bilo.
Kako je objasnila Tatjana Radovanov, šefica sektora izvoza u SIEPA, kompanijama koje ispune tražene uslove država će platiti polovinu projekta, odnosno refundirati 50 odsto troškova.
Novine u ovogidšnjem program, koji se sprovodi od 2006, su da će kompanije moći da konkurišu za državnu pomoć i za individualni nastup na inostranim sajmovima, za otvaranje predstavništva na stranim tržištima, za nastup kompanija u okviru organizovanih privrednih misija, internacionalizaciju proizvoda kroz jačanje konkurentnosti i jačanje marketinških kapaciteta.
Agencija će podržati projekte sertifikacije i resertifikacije sistema kvaliteta, testiranja sertifikacije i resertifikacije proizvoda, samostalno učešće na sajmovima u inostranstvu, istraživanja tržišta, dizajn promotivnog materijala, dizajn novog proizvoda, dizajn novog pakovanja proizvoda, organizovani poslovni susreti u inostranstvu, posete stranim tržištima, međunmarodna pravna zaštita i reklamiranje u stranim časopisima.
Prema rečima Tatjane Radovanov program podsticanja konkurentnosti od 2006. do sad je iskoristilo 828 firmi, koje su dobile 374,5 miliona dinara.
Neki od primera kompanija koje su iskoristile tu državnu pomoć su Foodlend, kom su 2008. dodeljena sredstva za dizajn ambalaže za sok, 2009. je Pertiniju odobren projekat uvođenja znaka CE koji je neophodan za izvoz igračaka u zemlje CEFTA i EU, dok Trikotaža Ivković već nekoliko godina koristi program za samostalno izlaganje na međunardnim sajmovima.
Komentari (0)
Unesite tekst komentara: