Uspešan početak prenošenja broja mobilnog telefona
01. jul 2011. | 09:42 16:30
Izvor: Beta
Sva tri srpska operatera mobilne telefonije Telekom, Telenor i Vip mobajl (Mobile) saopštila su danas da sistem za prenošenje broja iz jedne mreže u drugu dobro funkcioniše i da postoji interesovanje korisnika.
U Srbiji je od danas moguće preneti broj mobilnih telefona iz jedne mreže u drugu, a sva tri operatera su odlučila da troškove naknade od 200 dinara preuzmu na sebe. Da bi mogao da započne proceduru za prenos broja pospejd korisnik mora da ispuni obaveze iz pretplatičnog ugovora prema operatoru kojeg želi da promeni.
U najmlađem domaćem operateru Vip mobajlu (www.vipmobile.rs) kažu da se u prodajnim centrima te kompanije desetine građana interesovale za proceduru i ističu da su do 15.00, prema podacima Ratela, imali 140 zahteva za prenos broja u vip mrežu.
Ralizacija prvih zahteva za prenos broja je pokazala da dobro funkcionišu sve tehničke veze između operatera sa Centralnom bazom podataka u Ratelu, kažu u toj kompaniji.
U najvećem domaćem operateru Telekomovoj Mobilnoj telefoniji Srbije (MTS) kaži da se procedura se odvija bez ikakvih problema i da je korisnicima najviše odgovara podnošenje zahteva preko interneta (www.mts.telekom.rs).
U tom opetrateru navode da su 63 korisnika do 15.00 podnela zahtev za prelazak u mts mrežu.
Rezultatima su zadovoljni i u Telenoru, koji je saopštio da je prvog dana primene Pravilnika o prenosivosti brojeva, zahtev za prelazak u tu mrežu do 12.00 podnelo 45 korisnika.
Prema podacima Republičke agencije za elektronske komunikacije (Ratel) Srbije, tri srpska operatera mobilne telefonije zajedno imaju više od 10 miliona izdatih brojeva. Najveći je MTS sa 5,5 miliona, a zatim sledi Telenor sa tri miliona.
Prema Pravilniku RATEL-a o prenosivosti broja u mobilnim telekomunikacionim mrežama, koji je objavljen u novom Službenom glasniku, firme i građani moći će da zadrže kompletan broj.
Korisnici će za prenos broja plaćati naknadu od 200 dinara novom operateru, a postupak može da traje oko četiri dana. Zahtev za prenos broja podnosi se operateru u čiju mrežu korisnik želi da pređe. Zatim se u roku do dva dana proverava da li su ispunjeni uslovi za prenos broja.
Prenošenje broja može da se odbije ako je zahtev netačan ili nepotpun, ako pripejd korisnik nije registrovan ili se traži prenos broja iz vezane serije ili korisničke grupe. Navodi se da se ne mogu preneti ni brojevi za koje se utvrdi da su ukradeni, nepostojeći i privremeno ili trajno isključeni iz mreže davaoca broja.
Prenos broja može da se odbije u slučaju da je korisnik manje od tri meseca u mreži davaoca i u slučaju neplaćenih dugovanja iz pripejd ugovora.
Komentari (0)
Unesite tekst komentara: