Homen: Medijska strategija do 1. oktobra
22. septembar 2011. | 16:26 16:30
Izvor: Beta
Koordinator Vlade za odnose sa javnošću Slobodan Homen izjavio je danas da očekuje da će Vlada Srbije do 1. oktobra usvojiti Medijsku strategiju.
Homen je na konferenciji za novinare, nakon sednice Vlade, rekao da se usvajanje strategije očekuje u najskorije vreme, da je u skladu sa evropskim standardima i da je "ona poslata na mišljenje".
Radna grupa, osnovana rešenjem premijera Mirka Cvetkovića, usaglasila je 8. septembra Predlog medijske strategije Srbije.
Novinarske organizacije NUNS, UNS i NDNV i medijska udruženja ANEM, Lokal pres i Asocijacija medija saopštili su da su nekim od rešenja zadovoljni, na neka gledaju sa oprezom ili rezervom, dok deo Predloga o regionalnim javnim servisima smatraju potpuno neprihvatljivim i praktično neodrživim.
Primedbe Evropske komisije na Medijsku strategiju
Evropska komisija uputila je Vladi Srbije primedbe na Predlog medijske strategije. U primedbama, u koje je imala uvid agencija Beta, navodi se da u državnim medijima mora biti ili obezbeđena uređivačka i finansijska nezavisnost, ili da ti mediji budu privatizovani, za šta treba precizirati pravila, uključujući i organizacione aspekte i pravila o državnom finansiranju.
Evropska komisija je ocenila i da treba uvesti jasne kriterijume za državno oglašavanje, a pravila tržišne utakmice trebalo bi da budu tako sprovedena da se spreči koncentracija prihoda od reklama i njihova distribucija na monopolistički način, što bi moglo da rezultira zloupotrebom dominantnog položaja i uticaja na profesionalni i finansijski integritet medija.
Ostali izvori finansiranja medija treba, što je moguće više, da se ograniče na transparente projekte i da se zasnivaju na jasnim kriterijumima, navodi Evropska komisija i dodaje da je nejasna odredba o tome da će država kupovati agencijske servise za sopstvene potrebe, kao i da ta odredba ostavlja prostor za neprimeren uticaj na medije.
Evropska komisija je kritikovala i predlog o osnivanju šest novih regionalnih javnih servisa zato što strahuje da oni neće biti finansijski održivi zbog žestoke konkurencije i ionako velikog broja medija na tržištu.
Evropska komisija zato navodi da bi alternativnim načinima moglo da se odgovori na taj zahtev, uz poštovanje odgovarajućih preporuka Saveta Evrope.
U primedbama se navodi i da je, zbog političke prirode saveta nacionalnih manjina i zbog potencijalnog uticaja na medijski sadržaj, pođednako problematična odredba da ti saveti mogu da finansiraju svoje vlastite medije iz državnog budžeta.
Ukazuje se, međutim, da treba naći alternativne načine da se podrže programi na jezicima manjina gde je to potrebno, kroz, na primer, konkretne projekte ili uspostavljanje nezavisnih emitera manjina.
U pogledu privatizacije Tanjuga Evropska komisija ukazuje da bi Strategija trebalo da dodatno precizira odredbe o tome.
Evropska komisija takođe smatra da mogućnost uspostavljanja državnog medija za Kosovo nije neophodna.
Evropska komisija je zamerila i to što dva ključna aspekta digitalizacije emitovanja nisu uopšte pomenuta: prvo, finansiranje tog procesa, i, drugo, preporuka da bi digitalizacija trebalo da bude sprovedena uz konsultovanje svih koji učestvuju u tom procesu, kao i javnosti.
Komentari (0)
Unesite tekst komentara: