Konsultanti unapredili poslovanje MSP
16. mart 2010. | 16:24
Izvor: Tanjug
Više od 70 odsto ispitanih malih i srednjih preduzeća u Srbiji, koja koriste konsultantske usluge, smatra da su spoljni konsultanti unapredili njihovo poslovanje, pokazalo prvo istraživanje o stanju konsultantske struke u Srbiji, predstavljeno danas na skupštini Udruženja poslovnih konsultanata Srbije.
Prema istraživanju koje su, na zahtev UPKS-a, uradili Stratedžik marketing i Kromer grupa, 71 odsto ispitanih preduzeća koja su koristila spoljne konsultante smatra da su te usluge pomogle unapređenju poslovanja, dok 53 odsto njih smatra da je potreba za konsaltingom u Srbiji porasla u poslednje tri godine.
Kompanije korisnici konsalting usluga imaju mnogo bolje mišljenje o kvalitetu tih usluga u Srbiji od onih koje ih ne koriste. Samo 13 odsto kompanija koje su koristile usluge konsaltinga smatra da je to tržište nerazvijeno, dok 41 odsto onih koje ih nisu koristile smatra to tržište nerazvijenim.
Kao glavni razlog za nekorišćenje konsultantskih usluga srpska preduzeća navode visoku cenu tih usluga u odnosu na ono što očekuju za uloženi novac, a kao glavne prepreke razvoju konsaltinga nesigurno i nerazvijeno tržište, lošu finansijsku situaciju, nepoverenje i neprepoznavanje pravih potreba klijenata.
Kompanije koje ne koriste konsultantske usluge najviše interesuju komunikacija, istraživanja tržišta, PR, marketing i brending.
Konsultanti kao glavne probleme rada u Srbiji navode nerazvijeno i monopolističko tržište, lošu finansijsku situaciju klijenata, strah direktora i vlasnika firmi da angažuju konsultante i neznanje klijenata o konsultantskim uslugama.
Istraživanje je obuhvatilo 140 konsultanata i konsultantskih kompanija i 154 preduzeća, korisnika i potencijalna korisnika konsultantskih usluga.
Komentari (0)
Unesite tekst komentara: