Savić: Prodaja Maxija treba da poveća konkurenciju
03. mart 2011. | 11:10 13:29
Izvor: Tanjug, Beta, Emg.rs
Profesor na Ekonomskom fakultetu u Beogradu Ljubodrag Savić ocenio da prodaja Delta Maxija Delzhaize znači dolazak na srpsko tržište novog inostranog prodavca, što bi trebalo da stvori uslove za konkurenciju, sniženje cena i poboljšanje kvaliteta i asortimana proizvoda.
"Da li će se to zaista desiti zavisi od donošenja dobrih zakona kojima se reguliše tržišna konkurencija, od efikasnosti rada inspekcijskih službi i posebno od efikasnosti rada antimonopolske komisije", naglasio je Savić.
Prema njegovim rečima, prodaja 100 odsto Delta Maxija govori i o tome da je Delta pritisnuta finansijskim problemima i da prodajom dela imovine nastoji te probleme da reši.
Prokopijević: Srbiji potrebno još pet do šest Delhaizea
U Srbiju bi trebalo da dođe još pet do šest velikih trgovinskih lanaca poput Delhaizea, i to na teriroriji cele Srbije, da bi se pospešila konkurencija i da bi se to odrazilo na cene, kazao je direktor Centra za slobodno tržište Miroslav Prokopijević.
"Gde će biti plaćen porez, to ne znam", rekao je Prokopijević i dodao da to što se javno kaže da će porez biti plaćen u Srbiji u ovoj zemlji ne znači ništa.
Stanka Čurović: Očekujem atraktivnu ponudu
Stanka Čurović, članica uprave Mercatora za jugoistočnu Evropu, ne očekuje da će prodaja Delta Maxija uticati na promenu cena u Srbiji. „Ne očekujem da će biti cenovnih udara, ali će to preuzimanje svakako izazvati određene promene, pre svega u trgovačkoj tehnologiji, koju će novi vlasnik doneti«, ocenila je Stanka Čurović.
Ona pretpostavlja da će belgijski vlasnik voditi računa o tome šta srpski potrošač voli da vidi na rafovima i dodaje da se može očekivati atraktivna ponuda. „S preuzimanjenjima u trgovini tek treba da se suočimo jer će se ukrupnjavanje desiti u Srbiji u narednih pet godina, i to u svim granama, ne samo u trgovini“, rekla je Stanka Čurović.
Đogović: Očekivati nova pravila igre, ali i niže cene
Saradnik Instituta za tržišna istraživanja Saša Đogović očekuje da Delhaize postavi pravila igre koja vladaju na tržištima gde taj trgovački lanac posluje i sniženje cena proizvoda.
Đogović je rekao da ta pravila igre podrazumevaju fer odnos s komitentima, da se obaveze izmiruju na vreme, a ne uz odlaganje od šest ili devet meseci, što ugrožava dobavljače i njihovu likvidnost.
"Postoji nada će oni izmirivati svoje obaveze blagovremeno i da će to pozitivno uticati na likvidnost svih dobavljača tog trgovačkog lanca", naglasio je Đogović.
Prema njegovim rečima, moguće je da cene budu niže jer je Delhaize veliki trgovački lanac, pa će ići s nižim maržama, makar na početku, što bi bio neki vid promotovne kampanje.
Komentari (1)
Unesite tekst komentara:
03. mart 2011. 12:29:27
| St Germain
0
E moj profesore.Nije vam ta logika bas na mestu.
Slabo vi o trzistu i situaciji na terenu. Svi smo jaki na recima ali samo mudri znaju da je ovo Srbija.
.
Kakva crna konkurencija. Jedino dobro, ako se bude desilo, ovom prodajom je redovnije placanje dobavljacima...sto bi moralo da povuce sa sobom: redovniju naplatu PDV-a, isplatu plata, uplatu u PIO fond, itd...
No kako monopol i dalje ostaje, monopolista svira a drugi ce da igraju.