emg home
RSS

Savić: Prodaja Maxija treba da poveća konkurenciju

03. mart 2011. | 11:10 13:29

Izvor: Tanjug, Beta, Emg.rs

Profesor na Ekonomskom fakultetu u Beogradu Ljubodrag Savić ocenio da prodaja Delta Maxija Delzhaize znači dolazak na srpsko tržište novog inostranog prodavca, što bi trebalo da stvori uslove za konkurenciju, sniženje cena i poboljšanje kvaliteta i asortimana proizvoda.

"Da li će se to zaista desiti zavisi od donošenja dobrih zakona kojima se reguliše tržišna konkurencija, od efikasnosti rada inspekcijskih službi i posebno od efikasnosti rada antimonopolske komisije", naglasio je Savić.

Prema njegovim rečima, prodaja 100 odsto Delta Maxija govori i o tome da je Delta pritisnuta finansijskim problemima i da prodajom dela imovine nastoji te probleme da reši.

 

Prokopijević: Srbiji potrebno još pet do šest Delhaizea

U Srbiju bi trebalo da dođe još pet do šest velikih trgovinskih lanaca poput Delhaizea, i to na teriroriji cele Srbije, da bi se pospešila konkurencija i da bi se to odrazilo na cene, kazao je direktor Centra za slobodno tržište Miroslav Prokopijević.

"Gde će biti plaćen porez, to ne znam", rekao je Prokopijević i dodao da to što se javno kaže da će porez biti plaćen u Srbiji u ovoj zemlji ne znači ništa.

 

Stanka Čurović: Očekujem atraktivnu ponudu

Stanka Čurović, članica uprave Mercatora za jugoistočnu Evropu, ne očekuje da će prodaja Delta Maxija uticati na promenu cena u Srbiji. „Ne očekujem da će biti cenovnih udara, ali će to preuzimanje svakako izazvati određene promene, pre svega u trgovačkoj tehnologiji, koju će novi vlasnik doneti«, ocenila je Stanka Čurović.

Ona pretpostavlja da će belgijski vlasnik voditi računa o tome šta srpski potrošač voli da vidi na rafovima i dodaje da se može očekivati atraktivna ponuda. „S preuzimanjenjima u trgovini tek treba da se suočimo jer će se ukrupnjavanje desiti u Srbiji u narednih pet godina, i to u svim granama, ne samo u trgovini“, rekla je Stanka Čurović.

 

Đogović: Očekivati nova pravila igre, ali i niže cene

Saradnik Instituta za tržišna istraživanja Saša Đogović očekuje da Delhaize postavi pravila igre koja vladaju na tržištima gde taj trgovački lanac posluje i sniženje cena proizvoda.

Đogović je rekao da ta pravila igre podrazumevaju fer odnos s komitentima, da se obaveze izmiruju na vreme, a ne uz odlaganje od šest ili devet meseci, što ugrožava dobavljače i njihovu likvidnost.

"Postoji nada će oni izmirivati svoje obaveze blagovremeno i da će to pozitivno uticati na likvidnost svih dobavljača tog trgovačkog lanca", naglasio je Đogović.

Prema njegovim rečima, moguće je da cene budu niže jer je Delhaize veliki trgovački lanac, pa će ići s nižim maržama, makar na početku, što bi bio neki vid promotovne kampanje.

Objavi:

Del.icio.us
Digg
My Web
Facebook
Newsvine

Teme: Trgovina, Preuzimanja i spajanja

Ličnosti: Saša Đogović, Miroslav Prokopijević, Stanka Čurović, Ljubodrag Savić

Kompanije: Mercator, Delta Maxi, Delhaize


Unesite tekst komentara:

03. mart 2011. 12:29:27

| St Germain

0

E moj profesore.Nije vam ta logika bas na mestu.
Slabo vi o trzistu i situaciji na terenu. Svi smo jaki na recima ali samo mudri znaju da je ovo Srbija.
.
Kakva crna konkurencija. Jedino dobro, ako se bude desilo, ovom prodajom je redovnije placanje dobavljacima...sto bi moralo da povuce sa sobom: redovniju naplatu PDV-a, isplatu plata, uplatu u PIO fond, itd...
No kako monopol i dalje ostaje, monopolista svira a drugi ce da igraju.

<<

17. oktobar - 23. oktobar 2011.

>>

Povezani naslovi