Predstavljena knjiga Odumiranje slobodnih medija (VIDEO)
10. mart 2011. | 15:09 17:52
Izvor: Emg.rs
Mediji i marketing deluju kao prirodan brak, ali marketing, kao finansijski moćniji u tom braku uništava smisao novinarstva, jer se tekstovi više ne pišu da bi se privukli čitaoci, već oglašivači, rekao je danas novinar Batić Bačević na promociji knjige Slobodana Reljića „Odumiranje slobodnih medija“.
Bačević je dodao da u Srbiji postoje dve velike marketinške agencije, obe su bliske vlasti, tako da u vreme kad se Srbija približava EU, medijske slobode u zemlji su sve manje.
„Cilj 'infotejment' novinarstva je da se daju kratke informacije i zabava, čitaoci se ne podstiču da misle nego da se čude, plaše ili nasmeju“, rekao je autor Slobodan Reljić na promociji knjige u održanoj u knjižari-galeriji Glasnik.
I te kratke informacije koje se plasiraju nemaju veze sa nezavisnim novinarstvom, jer kako kaže
Bačević, urednicima stižu SMS-ovi šta će biti sutrašnje vesti, a na njima je samo da procene „da li da poslušaju direkcije šefa kabineta ili uvaženog ministra“.
Slobodan Reljić je rekao da je propadanje srpskog novinarstva neuporedivo pogubnije od propadanja u zemljama razvijene demokratije.
U Americi, kad se Njuzvik našao u problemu, vlasnici nisu videli izlaz u banalnom prenosu vlasništva na drugog kupca, nego su tražili i našli milijardera i filantropa Sidnija Harmena, kome je magazin ustupljen za jedan dolar pod uslovom da tu „robu“ tretira kao „nacionalno blago“. Po rečima Reljića, našoj vladi koja je prodavala domaće medije, nikad ne bi pala na pamet takva „antikapitalistička glupost“.
Komentari (0)
Unesite tekst komentara: