Nacrt strategije javnog informisanja Srbije
20. jun 2011. | 15:17
Izvor: Beta
Vlasništvo države u pojedinim medijima direktno omogućava političke zloupotrebe, izjavio je danas u Novom Pazaru član Radne grupe za izradu Medijske strategije Srbije Zoran Sekulić.
Na drugoj javnoj raspravi o nacrtu medijske strategije Sekulić je rekao da je stav Radne grupe da građani treba da plaćaju samo medijske proizvode koji su u javnom interesu, a ne medijsku proizvodnju.
"Zbog neuređene medijske sfere Ministarvo kulture je odlučilo da predloge te strategije poveri samoj struci uključujući novinarska udruženja i medijske asocijacije. Država bi u roku od 18 meseci od dana usvajanjanja ove strategije trebalo da proda svoje udele u medijima gde je suvlasnik ili da privatizuje medije kojima je osnivač. To se odnosi na nacionalne, ali i na regionalne i lokalne medije", rekao je Sekulić.
On je istakao da ovaj dokument predviđa promenu vlasništva medija, a od države traži da se vlasnički povuče iz medija, izuzev u Javnom servisu.
Sekulić je rekao da je Radna grupa vodila računa o tome da se pomire interesi novinarske profesije, medija i javnosti.
"Uprkos tome što i važeći zakon o informisanju predviđa da država ne može da bude osnivač medija, ta odredba nikada nije bila do kraja primenjena. Ovom strategijom se to opredeljenje potvrđuje i ide se korak dalje", rekao je Sekulić i naveo da će konačnu verziju dokumenta uobličiti Ministarstvo kulture.
On je podsetio da je usvajanje medijske strategije jedna od stavki na koju se Srbija obavezala u odgovorima na upitnik Evropske komisije.
Šef kabineta gradonačelnika Novog Pazara Mirsad Jusufović kazao je da će javni interes građana biti bitno ugrožen ukoliko se javni mediji u Srbiji privatizuju.
"Pominjete profesionalizam kao osnovni postulat koji treba da vlada u medijima, ali profesionalizma nema bez novca. Rezultati dosadašnje privatizacije medija u Srbiji su poražavajući. Mediji uglavnom propadaju nakon privatizacije", rekao je Jusufović.
On je istakao da se zalaže za manji uticaj političara na medije, a da bi najbolje bilo da uticaj uopšte i ne postoji.
"Ako mislite da je to moguće, varate se. Čak ni u Evropi, ni u Americi, ne postoje mediji koji nisu pod političkim uticajem. Razmilislite dobro šta će se desiti privatizacijom medija: kupiće ih neki bogati ljudi koji opet imaju neke veze sa politikom. Dakle, taj politički uticaj će se onda ostvarivati preko tih bogatih tajkuna i biće uticaja na ovaj ili onaj način", rekao je Jusufović.
Sledeća javna rasprava zakazana je za 23. jun u Novom Sadu.
Nacrt strategije razvoja sistema javnog informisanja u Srbiji do 2016. godine izradila sedmočlana radna grupa: pet predstavnika udruženja medija i dva predstavnika izabrana na predlog Ministarstva.
U radu Radne grupe su, u svojstvu posmatrača, učestvovali i predstavnici OEBS i ekspert EU uz podršku Ambasade Velike Britanije, i predstavnik Ministarstva.
Komentari (0)
Unesite tekst komentara: