emg home

RSS

Nacrt strategije javnog informisanja Srbije

20. jun 2011. | 15:17

Izvor: Beta

Vlasništvo države u pojedinim medijima direktno omogućava političke zloupotrebe, izjavio je danas u Novom Pazaru član Radne grupe za izradu Medijske strategije Srbije Zoran Sekulić.

Na drugoj javnoj raspravi o nacrtu medijske strategije Sekulić je rekao da je stav Radne grupe da građani treba da plaćaju samo medijske proizvode koji su u javnom interesu, a ne medijsku proizvodnju.

"Zbog neuređene medijske sfere Ministarvo kulture je odlučilo da predloge te strategije poveri samoj struci uključujući novinarska udruženja i medijske asocijacije. Država bi u roku od 18 meseci od dana usvajanjanja ove strategije trebalo da proda svoje udele u medijima gde je suvlasnik ili da privatizuje medije kojima je osnivač. To se odnosi na nacionalne, ali i na regionalne i lokalne medije", rekao je Sekulić.

On je istakao da ovaj dokument predviđa promenu vlasništva medija, a od države traži da se vlasnički povuče iz medija, izuzev u Javnom servisu.

Sekulić je rekao da je Radna grupa vodila računa o tome da se pomire interesi novinarske profesije, medija i javnosti.

"Uprkos tome što i važeći zakon o informisanju predviđa da država ne može da bude osnivač medija, ta odredba nikada nije bila do kraja primenjena. Ovom strategijom se to opredeljenje potvrđuje i ide se korak dalje", rekao je Sekulić i naveo da će konačnu verziju dokumenta uobličiti Ministarstvo kulture.

On je podsetio da je usvajanje medijske strategije jedna od stavki na koju se Srbija obavezala u odgovorima na upitnik Evropske komisije.

Šef kabineta gradonačelnika Novog Pazara Mirsad Jusufović kazao je da će javni interes građana biti bitno ugrožen ukoliko se javni mediji u Srbiji privatizuju.

"Pominjete profesionalizam kao osnovni postulat koji treba da vlada u medijima, ali profesionalizma nema bez novca. Rezultati dosadašnje privatizacije medija u Srbiji su poražavajući. Mediji uglavnom propadaju nakon privatizacije", rekao je Jusufović.

On je istakao da se zalaže za manji uticaj političara na medije, a da bi najbolje bilo da uticaj uopšte i ne postoji.

"Ako mislite da je to moguće, varate se. Čak ni u Evropi, ni u Americi, ne postoje mediji koji nisu pod političkim uticajem. Razmilislite dobro šta će se desiti privatizacijom medija: kupiće ih neki bogati ljudi koji opet imaju neke veze sa politikom. Dakle, taj politički uticaj će se onda ostvarivati preko tih bogatih tajkuna i biće uticaja na ovaj ili onaj način", rekao je Jusufović.

Sledeća javna rasprava zakazana je za 23. jun u Novom Sadu.

Nacrt strategije razvoja sistema javnog informisanja u Srbiji do 2016. godine izradila sedmočlana radna grupa: pet predstavnika udruženja medija i dva predstavnika izabrana na predlog Ministarstva.

U radu Radne grupe su, u svojstvu posmatrača, učestvovali i predstavnici OEBS i ekspert EU uz podršku Ambasade Velike Britanije, i predstavnik Ministarstva.

Objavi:

Del.icio.us
Digg
My Web
Facebook
Newsvine

Teme: Mediji


Unesite tekst komentara:

<<

07. novembar - 13. novembar 2011.

>>

Povezani naslovi