Uputstvo RRA elektronskim medijima o predizbornoj kampanji
13. mart 2012. | 14:38
Izvor: Beta
U predizbornoj kampanji izborna lista ili kandidat mogu da iznajme vreme na elektronskom mediju u trajanju do pet minuta u toku dana, dok će emiter moći da emituje predizborni plaćeni program najviše do 90 minuta dnevno ali samo van udarnog termina, propisala je Republička radiodifuzna agencija (RRA).
Opštim obavezujućim uputstvom o ponašanju elektronskih medija u predizbornoj kampanji kandidatima nije dozvoljeno da u toku predizborne kampanje učestvuju u zabavnim ili dokumetarnim emisijama i filmovima.
Predizborni plaćeni program ne može se emitovati u udarnim terminima, odnosno u jutarnjem programu od 6.00 do 9.00 i od 19.00 do 23.00.
Predizborni plaćeni program emituje se bez prekida i jedna celina ne sme biti duža od 30 minuta, s tim što se dnevno može emitovati najviše do 90 minuta.
Jedan kandidat, odnosno izborna lista može da zakupi program u trajanju do najviše pet minuta tokom jednog dana.
Tokom cele predizborne kampanje kandidat ili izborna lista mogu u okviru predizbornog plaćenog termina emitovati jedan poseban prilog u trajanju do 30 minuta (prenos ili snimak predizbornog skupa, odnosno konvencije).
Emiter je dužan da u programskoj šemi unapred odredi termine namenjene emitovanju predizbornog programa i ne može ih proizvoljno menjati tokom kampanje.
Plaćeni predizborni termini nisu dozvoljeni na javnom servisu, odnosno Radio-televizji Srbije, Radio-televiziji Vojvodine ili medijima čiji su osnivači lokalne samouprave.
Političke emisije i političko oglašavanje na TV ne spadaju u plaćeni predizborni termin, ali moraju biti obeleženi u programskoj šemi kao predizborni program.
Sve emisije i reklamni blokovi u kojima se pojavljuju učesnici izbora moraju biti obeleženi jasnom oznakom predizbornog programa, a za radio program naznačeni na početku i kraju emisije, kao i na svakih pet minuta trajanja emisije.
Komentari (0)
Unesite tekst komentara: