Odgovorno s pivom
06. jun 2008. | 09:27
Izvor: Beta
Udruženje pivara i sladara Srbije predstavilo je prvi Kodeks odgovornih komercijalnih komunikacija, koji će omogućiti da se kroz reklamiranje promoviše odgovorna upotreba piva.
Kodeks, koji će omogućiti promovisanje i plasiranje svih brendova piva na odgovoran način jednoglasno je usvojilo 13 članica udruženja, rekao je na konferenciji za novinare u Beogradu predsednik tog udruženja Miodrag Maksimović. Prema njegovim rečima, kodeks je obavezujuć za sve članice udruženja, koje će biti odgovorne za njegovo sprovođenje, a njime su obuhvaćeni i svi saradnici koji su uključeni u promociju brendova.
Kako je istaknuto, kodeks se odnosi na sve oblike komercijalnih komunikacija, a to su reklame, sponzorstva, Internet, manifestacije, promocije, pakovanja, etikete, izlaganja i promocija piva, nazivi brendova.
Maksimović je rekao da je Kodeksom definisan sadržaj reklama o pivu, a posebno je propisano obavezno izbegavanje povezivanja konzumiranja piva sa upravljanjem motornim vozilima, pripisivanje lekovitih svojstava, stvaranja predstave da upotreba alkohola povećava mentalne i fizičke sposobnosti ili pomaže uspehu u društvu, obrazovanju, sportu ili seksualnom životu.
Kodeks je u određenim segmentima restriktivniji od postojeće zakonske regulative, rekao je on i dodao da će Udruženje pivara i sladara aktivno učestvovati u sprečavanju promocije nekontrolisane i neumerene upotrebe piva.
O kontroli sprovođenja Kodeksa brinuće nezavisni odbor za pritužbe koji će donositi odluke u vezi s njegovim nepoštovanjem. Ako se ustanovi da je došlo do prekršaja odredbi Kodeksa, zahtevaće se, između ostalog, prekid glašavanja sporne poruke i njeno ispravljanje, isključivanje prekršioca iz udruženja ili iniciranje pokretanja zakonske odgovornosti kompanije ili pojedinca.
Komentari (0)
Unesite tekst komentara: