emg home

RSS

Na tržištu reklama najjača televizija

01. avgust 2010. | 09:47

Izvor: Beta

Uprkos očekivanjima da će oglašavanje na Internetu preuzeti veći deo tržišta reklama u Srbiji, neka veća promena u tom sektoru se još nije dogodila, pokazuju podaci. Televizija i dalje caruje na tom tržištu, a jedan od razloga što je proces usporen je i ekonomska kriza.

Biranje formata za reklamiranja dobrim delom zavisi od proizvoda, odnosno usluga koje treba promovisati, ali je televizija 2009. imala 59 odsto udela na tržištu oglašavanja u Srbiji.

Prema podacima agencije AGB Nielsen Media Research, celo tržište oglašavanja u Srbiji je prošle godine vredelo 161 miliona evra, oko 20 odsto manje nego godinu dana ranije, kad su oglašivači izdvojili 206 miliona evra za razne oblike reklamiranja. Rekordna godina bila je 2008, 31 milion evra veća u odnosu na 2007, kad je srpsko tržište reklamiranja imalo obrt od 175 miliona evra. Taj podatak potvrđuje da je ekonomska kriza u Srbiju stigla sa izvesnim zakašnjenjem jer je u razvijenim privredama na Zapadu privredni pad počeo sredinom 2007. Pre 10 godina tržište oglašavanja u Srbiji je vredelo 30 miliona evra.

Za 2010. godinu preliminarni podaci ukazuju na skroman oporavak na tržištu reklamiranja.

Internet-oglašavanje je zabeležilo izvestan rast baš u vreme kriznog udara, sa 0,97 odsto u 2008. na 1,6 u 2009, a prave žrtve recesije su štampani mediji jer su imali pad sa 25,2 odsto na 22,4 odsto i reklamiranje na bilbordima, ulici, u prevoznim sredstvima, čekaonicama i sličnim mestima, gde je pad bio 1,9 odsto.

Predstavnik Nilsena Predrag Lozović objašnjava da je trend TV oglašavanja bio vrlo snažan prošle godine jer je u proseku građanin Srbije pratio neki televizijski program 303 minuta dnevno.

"To je bila krizna godina, manje se odlazilo na godišnje odmore, vremenske prilike su bile loše, od novembra je bio primetan strah od gripa, koji je zadržavao ljude u kućama", objašanja Lozović.

Profesorka na Ekonomskom fakultetu Galjina Ognjanov takođe smatra da je u Srbiji u ovom trenutku najisplativije oglašavati se na televiziji.

"U Srbiji vlada kolektivistička kultura, televizija je i dalje najdominantniji medij. Osim toga, to je za građane i najjeftiniji medij. Morate se reklamirati na televiziji ako televiziju građani prosečno gledaju više od pet sati dnevno", kazala je ona.

Direktor McCann Erickson Public Relations Borislav Miljanović potvrđuje da je van sumnje najisplativije oglašavati se na televiziji.

"Televizija je medij dostupan svima. Iako su visoke cene po sekundama, informaciju o vašem proizvodu dobije mnogo više potencijalnih korisnika nego ako se oglašavate u novinama, gde je cena zakupa niža. Kada se sve to izračuna, najviše se isplati oglašavati se na TV", kazao je Miljanović.

Objavi:

Del.icio.us
Digg
My Web
Facebook
Newsvine

Unesite tekst komentara:

<<

07. novembar - 13. novembar 2011.

>>

Povezani naslovi