Najskuplji svetski brendovi Coca cola, IBM i Microsoft
17. septembar 2010. | 11:40 11:55
Izvor: Tanjug
Grad: Njujork
Prva tri mesta na lestvici najskupljih brendova na svetu drže, kao i prošle godine, američke kompanije Coca-Cola, IBM i Microsoft, pokazalo je istraživanje agencije Interbrand.
Tehnološke firme čine polovinu najvrednijih svetskih robnih marki.
Listom sto naj brendova dominiraju firme iz SAD, kojih ima ukupno 49. Evropskih je 40 i to iz Nemačke, Francuske, Švajcarske, Italije, Britanije, Švedske, Holandije, Finske i Španije. Preostalih 11 mesta popunjavaju firme iz Japana, Koreje, Kanade i jedna iz Meksika.
Coca cola se na prvom mestu nalazi još od 2000. godine, kada je lista počela da se objavljuje. Vrednost njene robne marke procenjuje se na 70,45 milijardi dolara i ove godine je za dva odsto veća nego prošle.
S druge strane, sa liste sto najvrednijih brendova ispao je British Petroleum koji se suočio sa ogromnim troškovima, usled isticanja nafte sa havarisane platforme u Meksičkom zalivu u SAD. Problemi najvećeg svetskog proizvođača automobila, japanske Toyote sa bezbednošću automobila, istisnuli su ovu marku iz "top 10".
Tako sada deset navrednijih svetskih brendova čini devet američkih kompanija i samo jedna koja nije sa njene teritorije - finska Nokia, na sedmom mestu, vredna 29,5 milijardi dolara, 15 odsto manje nego lane.
Mesta od drugog do četvrtog zauzimaju tehnološke kompanije - IBM, vredna 64,73 milijarde dolara, sedam odsto više nego lane, Microsoft, 60,9 milijardi dolara i sa istim rastom vrednosti i Google, vredan 43,56 milijardi dolara, što je čak 36 odsto više u odnosu na prethodnu godinu.
Tako snažan rast vrednosti, ostvario je još samo Apple, koji se nalazi na 17. poziciji. Za ovako vrtoglav rast vrednosti Googlea zaslužan je operativni sistem za mobilne telefone "android", dok su Apple pomogli njegovi novi proizvodi, uključujući i tablet iPad.
Istraživanje se zasniva na složenoj metodologiji koju je razvio Interbrand. Koristi se formula koja kombinuje buduću snagu brenda i njenu ulogu u potražnji. Firme moraju imati javno dostupne finansijske podatke, a trećina prihoda mora da bude iz inostranstva, prenele su agencije.
Komentari (0)
Unesite tekst komentara: