Đilas: Nema govora o avansu od 35 odsto
27. septembar 2010. | 16:17 18:07
Izvor: Beta, Tanjug
Gradonačelnik Beograda potvrdio je da je kineska kompanija China road and bridge corporation (CRBC) tražila avansno plaćanje od 35 odsto za izgradnju mosta preko Dunava Zemun-Borča.
"Nema govora o avansu od 35 odsto, jer za most na Adi smo platili 10 odsto, a to su pravila koja postoje i nema veze da li neko dolazi iz Kine ili Austrije, kod nas je sve isto," rekao je gradonačelnik Beograda novinarima prilikom obilaska gradilišta mosta preko Save na Adi.
Đilas je kazao da "kineska kompanija mora da pokaže malo veći stepen ozbiljnosti i odgovornosti za ogroman posao koji su dobili i za iznos koji su građani platili, kako bi most bio gotov".
Gradonalčenik je potvrdio i da je "pre nekoliko meseci" pisao kineskoj kompaniji kako bi ukazao da idejni projekat kasni, a da glavnog projekta nema sve dok se ne uradi idejni.
"Očekujem da u nekoliko narednih meseci ti radovi budu intenzivirani i da rokovi koji su dogovororeni ipak na kraju počnu da se poštuju. Ukoliko se ne poštuje moj stav, bez obzira kakav smo papir sa kim potpisali, onda ćemo ići u izmene tog ugovora i da vidimo da li će neko drugi graditi taj most," naveo je Đilas.
CIP može da uradi idejni projekat umesto Kineza
Saobraćajni institut CIP je spreman da uradi kompletnu projektnu dokumentaciju za izgradnju mosta od Zemuna do Borče u Beogradu, ukoliko svoj deo posla ne bude završila kineska kompanija CRBC, izjavio je danas generalni direktor CIP-a Milutin Ignjatović.
"Kinezi kasne sa idejnim projektom za izgradnju mosta Zemun - Borča, a CIP je svoj deo posla uradio odnosno idejni projekat za pristupne saobraćajnice i više manjih mostova u okviru tog projekta", rekao je Ignjatović Tanjugu.
On je kazao da CIP za svoj deo posla još nije dobio "revidentske klauzule" oko tehničke ispravnosti projekta i da očekuje da će to vrlo brzo biti učinjeno.
"Ako Kinezi ne budu uradili idejni projekat za most, CIP je spreman da uradi kompletnu projektnu dokumentaciju", istakao je Ignjatović.
Direktor CIP-a je kazao da nema informacije o tome da li je CBRC tražila avans za radove i isporučen materijal, u vrednosti 34 odsto od projektovane cene.
Most koji će spojiti obale Zemuna i Borče biće dugačak 1.507 metara, a planirana je i izgradnja još osam manjih mostova i pristupne saobraćajnice u dužini od 21,5 kilometara autoputa.
Radovi na izgradnji, kako je ranije najavljeno, trebalo bi da počnu sredinom aprila 2011, a rok za izgradnju mosta je tri godine.
Predsednik Boris Tadić i predsednik Stalnog komiteta Svekineskog narodnog kongresa Vu Banguo položili su sredinom jula u Zemunu kamen temeljac za Most prijateljstva Kine i Srbije.
Ugovor o izgradnji mosta, čija je vrednost 170 miliona evra, potpisali su sredinom aprila u Beogradu ministarka za NIP Verica Kalanović, gradonačelnik Beograda i predstavnici kineske kompanije CRBC.
Rok otplate kredita je 15 godina, sa počekom od tri godine i fiksnom kamatom od tri odsto godišnje, a ugovorom je predviđeno da će u tom poslu sa ne manje od 45 odsto učestvovati domaća građevinska preduzeća i proizvođači građevinskog materijala.
Izgradnja će se finansirati iz kredita kineske Eksim banke - 85 odsto i Nacionalnog investicionog plana - 15 odsto, dok će troškove eksproprijacije i tehničkih priprema snositi Grad Beograd.
Komentari (0)
Unesite tekst komentara: