Zoom
Telekom
Autor: Branislav Jorgić
U stručnoj i političkoj javnosti razvila se polemika o nekoliko pitanja u vezi s najavljenom prodajom Telekoma
Prvo pitanje koje se nameće je: da li država treba da proda akcije uspešnog državnog preduzeća koje je u 2009. ostvarilo neto dobit od 13,3 milijarde dinara ili oko 140 miliona evra, odnosno što se može smatrati javnim dobrom?
Ovo pitanje je ekonomsko, ali pre svega i političko. Odgovor na ovo pitanje može se dobiti tek nakon odgovora na pitanje upotrebe dobijenih sredstava, što u suštini predstavlja pravo pitanje: drugim rečima da li će Vlada Srbije uspeti da odoli iskušenju budžetskog deficita i da sredstva dobijena od prodaje Telekoma reinvestira u infrastrukturu.
Da biste pročitali besplatan članak, dovoljno je da imate otvoren osnovni nalog na EMG
Prijavite se svojim korisničkim imenom i šifrom da biste pristupili ovom tekstu.
Komentari (1)
Unestite tekst komentara:
07. novembar 2010. 19:09:28
| Dragutin
0
Mislim da postoji greška u logici autora teksta.
Naime autor poredi neporedivo - cifre (troškove, prihode itd.) TS sa HT.
Pod TS se verovatno misli na Telekom Srbije + telekomove ogranake u CG i Rep. Srpskoj.
Sa druge strane imamo HT koji je ogranak Dojče Telekoma.
Ako je jedan ogranak Dojče T-a približno uspešan koliko celi TS, onda to baš i nije za pohvalu.
Normalno bi bilo da poredi Dojče Telekom sa Telekom Srbije.
Jer ovako on zapravo poredi ukupne sume jedne kompanije sa "ćerkom-firmom" druge kompanije.
Ako je već hteo