emg home
RSS
Ekonom:east magazin

Ekonom:east magazin, Broj 573, 12. maj 2011.

Poslovne vesti

NIS

Ulazak u proizvodnju struje

Naftna industrija Srbije planira da započne proizvodnju struje u okviru strategije razvoja do 2020. godine. Generalni direktor NIS-a Kiril Kravčenko kazao je da je strategijom predviđeno da NIS ne bude samo naftna kompanija, već energetska koja će proširiti poslovanje i na petrohemijsku industriju, u saradnji sa pančevačkom Petrohemijom. Kravčenko nije mogao da iznese detalje oko planova za proizvodnju struje, ali je kazao da bi NIS proizvodio struju u većim ili manjim postrojenjima, sagorevanjem prirodnog gasa. On je dodao da će više informacija o tim poslovima biti poznato na jesen.

Ball Packaging

Povećanje proizvodnje limenki

Fabrika za proizvodnju limenki Ball Packaging Evropa saopštila je da je u fabrici u Zemunu pustila u rad novu liniju za proizvodnju limenki vrednu 35 miliona evra. Zahvaljujući novoj, drugoj po redu, liniji, u zemunskoj fabrici biće zaposleno 40 novih radnika, a godišnja proizvodnja će sa oko 1,5 milijardi limenki biti dvostruko veća nego sad. Fabrika u Zemunu otvorena je 2005. i zapošljava oko 190 ljudi. Direktor beogradske fabrike David Banjai kazao je da će novi proizvodni kapacitet biti u potpunosti namenjen izvozu u zemlje regiona i Evropske unije. On je naglasio da je ta investicija rezultat procene očekivanog rasta tržišta u jugoistočnoj Evropi, ali da dodatni razlog za izbor Srbije za tu investiciju predstavljaju i izuzetni poslovni rezultati koje je ostvarila fabrika u Zemunu.

Končar

Zajedno na treća tržišta

Hrvatska kompanija Končar ostvarila je prošle godine prihod od 334 miliona evra, što je oko 65 miliona evra manje nego 2009. Renata Godek, direktorka marketinga i informisanja u Končaru, rekla je da je izvoz lani bio veći od plasmana na domaće tržište i iznosio je 53 odsto proizvodnje. Darinko Bago, predsednik Uprave kompanije Končar, rekao je da se u Srbiju izveze roba vredna sedam miliona evra, ali da se toliko isto uveze u Hrvatsku. Ove godine Končar sa Srbijom, prema njegovim rečima, planira spoljnotrgovinsku razmenu na istom nivou. „Najviše uvozimo bakar, metalne proizvode, a izvozimo belu tehniku i transformatore“, kazao je on. Bago je naglasio i da bi hrvatske i srpske kompanije trebalo da nastupaju zajedno na trećim tržištima, na kojima je konkurencija jaka. On je rekao i da su šanse hrvatskih i srpskih kompanija na tenderima u jednoj i drugoj zemlji podjednake i da politika ima sve manje uticaja na ekonomiju, a da sve više do izražaja dolazi struka.

Carlsberg Srbija

Operacija Zelengrad

Fond Ecotopia, kompanija Carlsberg Srbija i Sekretarijat Beograda za zaštitu životne sredine pokrenuli su kampanju za pošumljavanje Beograda Operacija Zelengrad. U okviru te kampanje građani i kompanije imaju priliku da „usvoje” stablo i tako otkupe svoj „dug prema prirodi“ koji svakodnevno proizvode trošenjem energije i vožnjom automobila. Pedeset zaposlenih kompanije Carlsberg Srbija u akciji Operacija Zelengrad posadilo je 100 stabala crvenog hrasta, jasena i javora na Rajsovoj padini u Beogradu.


Da biste pročitali članak, morate biti pretplatnik.

Prijavite se svojim korisničkim imenom i šifrom da biste pristupili ovom tekstu.

Korisničko ime: Šifra: Zapamti me

Zaboravljena šifra?


Objavi:

Del.icio.us
Digg
My Web
Facebook
Newsvine

Unestite tekst komentara: