emg home
RSS

Agrokor najveći trgovinski lanac u regionu

01. decembar 2010. | 12:35

Izvor: Emg.rs

Agrokor iz Hrvatrske je najveći trgovinski lanac prema prošlogodišnjim prihodima, od 2,7 milijardi evra, u regionu Adria, pokazuje istraživanje revizorske kuće Deloitte i Ipsos Marketinga predstavljeno danas.

Na drugom mestu je Mercator, s prihodom od 2,6 milijardi evra, a na trećem Delta Maxi, s 1,1 milijardi evra prihoda.

Žarko Mijović, partner u kompaniji Deloitte, rekao je na predstavljanju analize da prva tri trgovinska lanca ostvaruju 75 odsto prihoda 10 najvećih lanaca u regionu Adria.

Među prvih 10 trgovaca su Spar, Engrotuš, Metro, Lidl, Plodine, Kaufland, Bila.

„Polovina tih lanaca su regionalni, dok ostali mahom potiču iz Nemačke i Austrije“, rekao je Mijović.

U Srbiji, najveći trgovinski lanac je Delta Maxi, s prihodom od 834 miliona evra, a na drugoj poziciji je Mercator, s 428 miliona evra.

U Hrvatskoj posluje najviše trgovaca, osam od 10 najvećih u regionu, dok je u Makedoniji jedan, Engrotuš. U Srbiji radi pet trgovaca sa liste, a to su Mercator, Agrokor, Delta, Engrotuš i Metro.

Većina najvećih maloprodajnih grupa u regionu u svoje poslovanje nije uvela Internet-trgovinu.

Polovina od 10 veličanstvenih, kako su nazvani u istraživanju, razvila je programe lojalnosti. U tom segmentu prednjači Mercator, s 1,5 miliona korisnika.

Region Adria obuhvata Srbiju, Hrvatsku, Sloveniju, Bosnu i Hercegovinu, Crnu Goru i Makedoniju.

Objavi:

Del.icio.us
Digg
My Web
Facebook
Newsvine

Teme: Trgovina

Lokacija: Žarko Mijović

Ličnosti: Ipsos Marketing

Kompanije: Mercator, Delta Maxi, Lidl, Engrotuš, Kaufland, Deloitte, Spar, Metro, Plodine, Agrokor, Bila


Unesite tekst komentara:

<<

06. decembar - 12. decembar 2010.

>>

Povezani naslovi