emg home
RSS

Pregovori sa EIB i EBRD o finasiranju pruge na Koridoru 10

14. jun 2011. | 13:18

Izvor: Beta

Pomoćnik ministra za infrastrukturu Srbije Dejan Lasica izjavio je danas da Srbija pregovora sa međunarodnim finansijskim institucijama o finansiranju modernizacije pruga na Koridoru 10, za koju je potrebno oko četiri milijarde evra.

"Počeli smo pregovore sa Evropskom investicionom bankom (EIB) i Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD), koje daju najpovoljnije kredite", kazao je Lasica je novinarima na međunarodnoj konferenciji "Investicije u železnice jugoistočne Evrope".

Procena je, istakao je on, da je za završetak modernizacije oko 750 kilometara pruge na Koridoru 10, uključujući postavljanje drugog koloseka, troškove eksproprijacije i izrade dokumentacije potrebno više od četiri milijarde evra.

"U budućnosti smo otvoreni i za privatne investicije na železnici", istakao je Lasica.

Prema njegovim rečima, donošsenjem zakon o javno-privatnom partnerstvu stvoriće se uslovi i za takav vid investicija na železnici.

Prva investicija kroz javno-privatno partenstvo na železnici u Srbiji mogao bi da bude terminal za kombinovani saobraćaj u Batajnici, dodao je Lasica.

On je kazao i da su u toku pregovori o ruskom kreditu od 800 miliona dolara za investicije u infrastrukturu u Srbiji.

"Izvesno je da će biti finasirani projekti izgradnje pruge Valjevo-Loznica, tehničko-putnička stanica Zemun u okviru beogradskog železničkog čvora i postavljanje drugog koloseka pruge Beograd-Pančevo, uz obnovu postojećeg koloseka", kazao je Lasica.

Kako je naglasio, ruski kredit je i dalje aktuelan i za završetak železničke stanice Prokop u Beogradu, ali postoji interesovanje i investitora iz Kuvajta.

"Postoji i incijativa i drugih investitora, konkretno iz Kuvajta, tako da ćemo videti koji vid invsticije će biti dovoljan za finansiranje završetka Prokopa", kazao je pomoćnik ministra za infrastrukturu, zadužen za železnički saobraćaj.

Konferencija o investicijama u železnice jugoistočne Evrope, koja se održava danas i sutra u Beogradu, okupila je predstavnike železnica iz regiona, stručnjake i potencijane investitore.

Na skupu će biti reči o razvojnim planovima železnica u jugoistočnoj Evropi, kao i ulaganjima u infrastrukturu i vozna sredstva.

"Konferencija bi trebalo da stvori minimum zajedničkih uslova svih zemalja jugoistočne Evrope za uspostavljanje zajedničkog tržišta. To je važno da bi se korisnicima pružili bolji uslvi i da bi železnica postala konkurentna drumskom saobraćaju", ocenio je Lasica.

Kako je naglasio Lasica, reformom i podelom Železnice Srbije na preduzeća za prevoz putnika, prevoz robe, infrastrukturu i upravljanje imovinom, stvoreni su uslovi za efikasnije trošenje novca i ulaganje.

Predsedavajući konferenciji Harald Hoc kazao je da je cilj tog skupa da se usklade planovi za razvoj železnica i infrastrukture u regionu.

Generalni direktor Železnice Srbije Milovan Marković kazao je da je od oko 4.000 kilometra pruga u Srbiji samo 7,5 odsto dvokolosečno, a da je jedna trećina elektrifikovana.

Modernizacija pruga u Srbiji, koja uključuje i Koridor 10, trebalo bi da bude završena za osam godina, kazao je Marković.

Objavi:

Del.icio.us
Digg
My Web
Facebook
Newsvine

Teme: Infrastruktura, Železnica, Koridor 10, Kredit

Ličnosti: Dejan Lasica, Milovan Marković


Unesite tekst komentara:

<<

24. oktobar - 30. oktobar 2011.

>>

Povezani naslovi