TDR: Cene cigareta rastu približavanjem EU
17. jun 2011. | 14:11
Izvor: Emg.rs
Grad: Rovinj
Predsednik Uprave Tvornice duhana Rovinj (TDR) Davor Tomašković izjavio je danas da su cene cigareta u zemljama regiona različite zbog različitih poreskih opterećenja I da će sa približavanjem zemalja EU cene cigareta rasti.
On je na godišnjem sastanku sa novinarima iz regiona pojasnio da se u Makedoniji na 1.000 komada cigareta plaća 16 evra, u Srbiji 25 evra a u Hrvatskoj 61 evro, te da je direktiva EU da se plaća 90 evra.
Zato, kako je dodao Tomašković, postoje razlike u ceni , pa paklica Ronhila košta u Makedoniji 1,10 evra, u Srbiji 1,20 dinara a u Hrvatskoj 2,60 evra. Prema njegovim rečima, različite cene pogoduju švercu I prekograničnoj trgovini, jer je granica sa Srbijom I BIH dugačka. Udeo sivog tržišta u Hrvatskoj je oko 15, rekao je Tomašković.
Tomašković je rekao i će nakon ulaska Hrvatske u Evropsku uniju (EU) porasti carine na sve proizvode. Ta kompanija na godišnjem nivou, da bi zadržala iste cene proizvoda u regionu bivših jugoslovenskih zemalja, moraće da uloži dodatnih deset miliona evra na ime plaćenih carina. On je objasnio da će nakon ulaska Hrvatske u EU za dve godine, ta zemlja izaći iz CEFTE te da će se tada carinske stope na cigaretne proizvode proizvedene u Hrvatskoj povećati u Srbiji sa 15 na 57 odsto, u Bosni i Hercegovini sa 0 odsto na 15, u Makedoniji sa 27 odsto na 42 odsto, te da će zbog toga morati da plate dodatne carine kako se cene ne bi povećale i kako bi bili konkurentni sa domaćim proizvođačima.
“Izuzetno je važno da hrvatska vlada već sada počne sa pripremama kako bi bilateralnim ugovorima stvorila uslove za ublažavanje tih promena koje će pogoditi sve hrvatske izvoznike”, rekao je on i dodao da će i nakon ulaska Hrvatske u EU, region ex-ju zemalja ostati jako važno tržište za TDR.
Značajne razlike, kada je reč o tržištu cigareta u regionu su u pravnom okviru, tako da Hrvatska ima najstrožije zakone koji podrazumevaju zabranu oglašavanja na svim medijima, uključujući internet, koji je u Srbiji dozvoljen, rekao je Tomašković.
U Federaciji Bosne i Hercegovine su najliberalniji zakoni, koji jedini u regionu dozvoljavaju reklamiranje na radiju I televiziji. TDR u Srbiji ima udeo na tržištu od oko devet odsto, dok u Hrvatskoj drži 78 odsto a u BIH oko 38 odsto.
Kako je najavljeno, TDR širi poslovanje u Rusiju a prve pošiljke Ronhila I Valter Volfa (Walter Wolfa) će u septembru početi da se prodaju u Krasnodarsku i Abhaziji. Početkom naredne godine trebalo bi da počne da radi fabrika TDR-a u Iranu a ta investicija je vredna 30 miliona evra.
Komentari (0)
Unesite tekst komentara: