Kompanije iz regiona za zajednički nastup na tržištu
07. oktobar 2011. | 17:36
Izvor: Beta
Velike kompanije zapadnog Balkana treba da se udružuju kako bi se spremno suočile sa otvaranjem tržišta Evropske unije i konkurencijom tamošnjih preduzeća, ocenjeno je danas na samitu "Sto biznis lidera jugoistočne Evrope" u Aranđelovcu.
Izvršni direktor kompanije "Nektar" Bojan Radun je kao primer nužnosti ukrupnjavanja kapitala u regionu naveo to da je "Nektar" kupila slovenački "Fruktal" i da sada očekuje godišnji prihod od 150 miliona evra.
Radun je istakao da je to četiri puta više od prihoda najvećeg konkurenta u regionu, ali i dalje ni približno zaradi najvećih proizvođača u Evropskoj uniji koji imaju prihode veće i od 500 miliona evra.
Generalni direktor "Jugoimporta" Stevan Nikčević je rekao da je vojna industrija svih zemalja regiona izvozno orijentisana, ali da potencijali nisu iskorišćeni ni približno koliko bi bili da namenske industrije sarađuju međusobom.
"Izvozni potencijal vojnih industrija svih zemalja bivše Jugoslavije mogao bi biti milijardu dolara, ali sada teško ostvaruje i dve trećine tog iznosa", ukazao je Nikčević.
Prema njegovim rečima, zemlje bivše Jugoslavije imaju kompatibilnu proizvodnju u vojnoj industriji, a zajednički razvoj povećao bi broj proizvoda, a time bi se omogućila veća konkurentnost na tržistu i veći izvoz.
Nikčević je ukazao da u svim zemljama bivše Jugoslavije postoje razne administrativne prepreke koje sprečavaju saradnju. Kao primer je naveo činjenicu da strani kapital ne može da bude većinski vlasnik preduzeća u vojnoj industriji.
Član Uprave hrvatske industrije građevinskog materijala Nekse grupe Krešimir Dundović rekao je da što pre treba pronaći "treća tržišta" za plasman proizvoda iz regiona i da u tome treba da pomogne i ekonomska diplomatija svake od zemalja bivše Jugoslavije.
Dundović je istakao da zemlje bivše Jugoslavije i dalje mogu da računaju na tržišta severne Afrike, Bliskog istoka i Rusije.
Komentari (0)
Unesite tekst komentara: