Društveno odgovorno poslovanje u korist svih
11. oktobar 2011. | 16:26 16:32
Izvor: Beta
Društveno odgovorno poslovanje ne predstavlja filantropiju, već odnos prema zaposlenima, klijentima, resursima, odnosno prema svakodnevnom životu, rečeno je danas na skupu u Beogradu.
Učesnici konferencije "Odgovorno preduzetništvo" u Privrednoj komori Srbije ocenili su da društveno odgovorno poslovanje ima naročito veliki značaj za mala i srednja preduzeća, s obzirom na to da ona stvaraju privredni rast i zapošljavaju veliki broj ljudi u Srbiji.
Ambasadorka SAD u Srbiji Meri Vorlik je, otvarajući konferenciju, rekla da društveno odgovorno poslovanje nije samo za velika preduzeća, već i da MSP mogu da se jače i bolje povežu s ljudima i lokalnom zajednicom i postanu pravi partneri. "Krenite od malog, mislite veliko, budite kreativni. Mislite o načinima na koje možete da doprinesete i date primer", poručila je Meri Vorlik preduzećima i preduzetnicima u Srbiji.
Predstavnik kompanije CSR Company iz Beča Martin Nojrajter istakao je da društveno odgovorno poslovanje nije ništa novo i ne predstavlja filantropiju, već se odnosi na svakodnevni rad preduzeća, odnos prema zaposlenima, klijentima, dobavljačima, ulagačima i resursima. "Društveno odgovorno poslovanje nije šta radiš s profitom, već kako ga stičeš", naglasio je Nojrajter i dodao da su MSP sklona da od osnivanja primenjuju te principe i da najčešće, za razliku od velikih, multinacionalnih kompanija, njihovo poslovanje nailazi na odobravanje društva.
Direktor organizacije Emerging Markets ESG Džefri Mazulo rekao je da istraživanje Univerziteta Harvard, objavljeno u julu 2011, pokazuje da je primena društveno odgovornog poslovanja doprinela profitabilnijem poslovanju preduzeća na duže staze i većem poverenju investitora. Mazulo je, predstavljajući projekat o "tržištima u usponu", kojim je obuhvaćeno 40 zemalja Evrope, Azije, Amerike i Bliskog istoka, me]u kojima je i Srbija, naveo da se u osam zemalja dodeljuju nagrade ili postoje indeksi za društveno odgovorno poslovanje.
Mazulo je naveo da se društveno odgovorno poslovanje ne odnosi samo na poslovnu etiku, već na svakodnevni život i izbore koji se prave iz dana u dan, navodeći kao primer zatvaranje slavine prilikom pranja zuba kako bi se uštedela voda.
Džonatan Ortmans iz Fondacije Kaufman i predsednik Svetske nedelje preduzetništva ocenio je da savremeni preduzetnici nisu vođeni željom za zaradom, već da su to kreativni ljudi, inovatori, koji žele da svet učine boljim mestom.
Komentari (0)
Unesite tekst komentara: