Slabi rezultati bojkota
01. april 2008. | 14:21
Izvor: EMportal
Poziv potrošačima na desetodnevni bojkot kupovine osnovnih životnih namirnica nije dao statistički relevantne podatke, kaže Goran Papović, potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije.
Zato bi, prema njegovim rečima, trebalo konsultovati poverenika za informacije, Rodoljuba Šabića koji bi, prema Papovićevom mišljenju, od megamarketa mogao da zvanično zatraži i dobije podatke o prodaji u tom vremenskom periodu.
On je dodao da su, prema saznanjima NOPS-a, postojala sniženja brašna, mlečnih i konditorskih proizvoda u većim trgovinskim lancima, kao što su megamarket Rodić, Delta i Maksi.
U anketi koja je urađena na tetoriji Srbije, oko 80 odsto ispitanika je izjavilo da podržava ovu akciju, dok je 17 odsto njih dalo odričan odgovor, kaže Papović.
Ovo je, prema njegovom mišljenju, na neki način dokaz da je svest potrošača probuđena, jer su oni postali svesni da u Srbiji mnogi proizvođači i trgovci imaju monopolistički položaj i da država na osnovu Zakona o zaštiti potrošača ima obavezu da to spreči.
„Srbija je jedina zemlja u Evropi u kojom proizvođačka cena proizvoda dok dođe do potrošača biva viša za 70 odsto“, istakao je Papović.
Naredni koraci koje će NOPS preduzeti u cilju zaštite potrošača, prema najavama predstavnika ove organizacije, biće proveravanje deklaracije, kvaliteta i težine hleba.Od ove akcije bi prema njihovim rečima mogli očekivati konkretne rezultate.
Komentari (0)
Unesite tekst komentara: