emg home
RSS
Ekonom:east magazin

Ekonom:east magazin, Broj 595, 20. oktobar 2011.

Kako kultura utiče na strategiju kompanija

Prelazak sa reči na delo

Autor: Melani Seler Larsen

Strategije su često odlično napisani dokumenti, ali kada se pogleda kako kompanija funkcioniše u stvarnosti, ljudi tu kvalitetno napisanu strategiju jednostavno ne mogu da sprovedu u život. Zbog toga, strategija i korporativna kultura moraju biti usklađene. Glavni razlog za prilagođavanje korporativne kulture je značajno pogoršanje poslovnih rezultata, kao i problemi koji nastaju prilikom spajanja i akvizicije

Sve kompanije imaju nacrt svoje strategije, odnosno smernice o tome kako kompanija želi da se razvija, na kojim tržištima i kako da se pozicionira, koje su njene osnovne vrednosti, ciljevi, vizija i još mnogo toga.

Međutim, iste te kompanije često nemaju usklađenu kulturu sa napisanom strategijom. Korporativna kultura su u stvari ljudi, zaposleni u kompaniji, ali i njihovo ponašanje. Ukoliko se pogleda, na primer, strategija kompanije Google, može se uvideti da je ona veoma jasno napisana, ima definisane smernice i sa veoma jasnim vrednostima, a ljudi koji tamo rade tome su prilagođeni, što je sigurno rezultat promišljenog izbora kadrova.


Da biste pročitali članak, morate biti pretplatnik.

Prijavite se svojim korisničkim imenom i šifrom da biste pristupili ovom tekstu.

Korisničko ime: Šifra: Zapamti me

Zaboravljena šifra?


Objavi:

Del.icio.us
Digg
My Web
Facebook
Newsvine

Unestite tekst komentara: