Medijska udruženja uputila otvoreno pismo Borisu Tadiću
06. april 2011. | 15:47
Izvor: Emg.rs
Pet novinarskih udruženja i asocijacija uputilo je danas otvoreno pismo predsedniku Srbije Borisu Tadiću, ali i predstavnicima Evropske komisije, Evropske unije i OEBS-a u Srbiji kojim se izražava nezadovoljstvo zbog odugovlačenja sa usvajanjem Medijske strategije.
U pismu se između ostalog navodi da je sloboda štampe danas ozbiljno ugrožena i da je stanje u medijima gore nego što je ikad bilo od 5. oktobra, a država ne čini ništa da pomogne medijskoj industriji da preživi krizu.
“Ovo nije reforma medija koju ste obećali kad ste došli na vlast”, piše u pismu koje su sastavili NUNS, UNS, ANEM, Nezavisno društvo novinara Vojvodine i Lokal press.
Vukašin Obradović, predsednik NUNS-a je objasnio da je strategija kao krovni dokument za donošenje svih zakona i odluka u sferi medija, aktuelna još od leta 2009. godine, odnosno od usvajanja Izmena i dopuna zakona o javnom informisanju.
Vlada se pre više od godinu dana, po rečima Ljiljane Smajlović, predsednice UNS-a obavezala u dogovoru sa predstavnicima medija i EU da će Medijska strategija biti doneta. Zbog odugovlačenja se stiče utisak da nema političke volje za uređenje medijskog prostora, a „probijanje rokova i rastezanje statusa kvo direktno ugrožava primenu temeljnog evropskog principa da država ne sme da upravlja medijima, niti da utiče na uređivačku politiku”, rekla je Smajlović.
U 2010. godini organizovani su okrugli stolovi, na kojima je trebalo da se donesu zaključci na osnovu kojih će se oformiti strategija. Udruženja novinara očekivala su da će strategia biti doneta do zime prošle godine.
„Poslednje što nam je javljeno je da bi trebalo da se formira radna grupa, jer okrugli stolovi nisu bili dovoljni. Što znači da ako sutra počnemo sa tim, prvo je potrebno oformiti radnu grupu, pa doneti nacrt strategije, dati ga na javnu raspravu, sačekati da Vlada usvoji tekst strategije, pa tek onda praviti akcioni plan. Sad je april, za dva meseca počinje leto kad se ništa ne može uraditi, što znači da se kašnjenje više ne meri ni mesecima, već vremenom koje veliki broj medija nema“, objasnio je Obradović.
Nedonošenje medijske strategije najviše ugrožava lokalne medije, posebno one koje ne finansiraju lokalne samouprave, kaže predsednik NUNS-a. Po njegovom mišljenju, ovakva situacija dovešće do toga da na lokalu opstanu samo mediji koji otvoreno podržavaju lokalne vlasti i za to dobijaju finansijsku potporu.Obradović smatra da bi u okviru svakog lokalnog budžeta trebalo da se opredele sredstva za pomoć medijima, ali da se ona dodeljuju putem javnog konkursa i to za projekte od značaja za javno informisanje.
Dejan Miladinović, Predsednik Izvršnog odbora Lokal presa je rekao da zna da eventualno usvajanje Medijske strategije neće rešiti sve probleme medija, ali da će postaviti jasna pravila igre, pa će mediji, naročito u lokalnim sredinama, znati u kakvoj su situaciji. On je dodao da mnogi lokalni listovi preživljavaju zahvaljujući razumevanju štamparija i distributera koji ih čekaju za novac. A razumevanje potiče odatle što su i štampari i distributeri svesni da će ukoliko propadnu novine i njih povući za sobom.
Predstavnici novinarskih udruženja se slažu da postoji preveliki broj medija i da će neki od njih morati da nestanu, sa ili bez pomoći države, ali da bi onima koji imaju mogućnosti da opstanu, trebalo hitno pružiti slamku spasa.
Komentari (0)
Unesite tekst komentara: