emg home
RSS

Spojen most preko Save na Adi

08. avgust 2011. | 20:01

Izvor: Emg.rs

Most na Adi Ciganliji u Beogradu danas je spojen, podizanjem poslednjeg čeličnog elementa glavnog raspona, posle gotovo tri godine izgradnje.



Predsednik Srbije Boris Tadić izjavio je na ceremoniji spajanja mosta da bi bio najsrećniji da se novi most preko Save zove po bivšem premijeru Srbije Zoranu Đinđuću i bivšem gradonačelniku Beograda Nenadu Bogdanoviću, "jer bez njihovog insistiranja mosta ne bi bilo".

"Ovo nije bajka, pre tri godine niko nije verovao da cemo ovo da uradimo. Pitam građane da li su verovali, imajući u vidu mnoga neiuspunjena obećanja u prošlosti, da će ovaj most nići. Sada je potpuno očigleno da je on pri kraju, da će biti dograđivan i razvijan u vrenemu koje dolazi", rekao je Tadić.

On je dodao da "ako se zakasni godinu ili dve, nije to neki problem, imajući u vidu činjenicu da je posle mosta Gazela, prošlo mnogo decenija dok nije izgrađen ovakav most".

Tadić je rekao da most na Adi nije samo beogradski, već regionalni most koji će rešiti problem na najkompleksnijoj saobraćajnoj tački.

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas rekao je da će most biti biti otvoren za drumski saobraćaj 15. decembra, kada će biti izgrađen i deo pristupnih saobraćajnica, dok će kompletno biti završen 2013. godine.

Prema Tadićevim rečima, u ovom teškom vremenu zavšava se i most kod Beške, započeta je izgradnja mosta Zemun-Borča, a u toku je i završna faza obilaznice oko Beograda.

On je dodao da će do 2013. godine biti završeni magistralni koridori u Srbiji, kao i da će se u to vreme uveliko početi sa radovima od Pojata do Preljine, od Preljine do Beograda, prema Požegi, Crnoj Gori i BiH, dodajući da je to vizija srbije do 2020. uključujući još nekoliko energetskih projekata.

"Ovaj most ne pripada nijednoj vlasti, nijednoj političkoj partiji, već svim građanima Srbije i treba da budemo ponosni što smo imali snage i energije da u vreme ovakve ekonomske krize napravimo objekat koji danas proglašavaju za najveći i najznačajniji infrastrukturni objekat u celoj Evropi", rekao Đilas.

Izradnja mosta je počela 1. decembra 2008.

Idućeg vikenda, 13. i 14. avgusta, građani će moći pešice da pređu novi most.

Izgradnja mosta koštaće oko 120 miliona evra, a pristupnih saobraćajnica još oko 120 miliona evra.

Novi most, sa centralnim stubom visokim 200 metara, dugačak je ukupno 964 metra i širok 45 metara, imaće šest saobraćajnih traka, dva koloseka za šinski saobraćaj i dve pešačko-biciklističke staze.

Završetkom mosta kod Ade, Beograd će dobiti sedmi most, prvi novi most za drumski saobraćaj posle Gazele, izgrađene pre 41 godinu.

Glavni izvođač radova na mostu je austrijska građevinska kompanija Por (PORR).

Glavni čelični raspon mosta je dugačak 376 metara i težak 8.600 tona, a bočni raspon mosta od armiranog betona težak je oko 30.000 tona.

Centralni stub - "pilon" na koji je "paluba" okačena pomoću 80 kosih kablova ukupne dužine od 1.000 kilometara, vidi se iz skoro svih delova Beograda.

Objavi:

Del.icio.us
Digg
My Web
Facebook
Newsvine

Unesite tekst komentara:

<<

15. avgust - 21. avgust 2011.

>>