Projekat za uporedno ocenjivanje robe i usluga
20. septembar 2010. | 14:45
Izvor: Tanjug
Evropska komisija odobrila je projekat "Test", u vrednosti od 136.000 evra, koji ima za cilj da kroz razvoj uporednog testiranja proizvoda i usluga u Srbiji poboljša transparentnost tržišta i zaštitu potrošača, objavila je danas Asocijacija pokreta potrošača Srbije - APOS.
Koordinatorka projekta Lela Tasić rekla je na konferenciji za novinare da 90 odsto projekta finansira EU, a 10 odsto sam APOS, naglašavajući da je za EU veoma važno uvođenje nezavisnog uporednog testiranja proizvoda i informisanje potrošača. Projekat će se odvijati u saradnji sa nemačkom organizacijom Stiftung Warentest.
Predsednica APOS-a Edina Popov najavila je da će u narednom perodu biti sprovedena dva testiranja - ulja domaćih prizvođača i usluga u telekomunikacijama, posebno na relaciji cena-kvalitet Rezultati će biti objavljeni u časopisu ove asocijacije "Potrošački reporter".
Predstavnici APOS-a rekli su da će u okviru projekta u narednih 12 meseci biti održana tri seminara za savetnike Centra za potrošače, članove potrošačkih organizacija i drugih zainteresovanih strana, biće održane i 22 radionice, kao i nekoliko konferencija za novinare.
Pomoćnica ministra trgovine Ljiljana Stanković rekla je da je prioritet obavešatvanje javnosti i da će se u tom smislu koristiti iskustva "Štiftung varentesta" -organizacije koja je visoko pozicionirana u EU, upravo na uporednom testiranju robe i usluga.
Ona je podsetila da je Ministarstvo 2008. godine odustalo od linearnog finansiranja potrošačkih organizacija i tada je raspisan prvi konkurs, na osnovu koga je izdvojeno sedam miliona dinara za pet projekata, a 2009. godine je za dva programa dato četiri miliona.
Ona je najavila da će se 27. septembra sa APOS-om, u Centru za zaštitu potrošača organizovati seminar za informisanje potrošača i novinara.
Rukovodilac Odeljenja za međunarodne i evropske poslove Hajnc Vilnat je ukazao da efikasna ravnoteža ponude i tražnje na tržištu vodi ka dobrom funkcionisanju tržišne ekonomije, a transparentnost tržišta omogućava potrošaču da donese ispravne odluke o kupovini, zasnovane na poznavanju osobina proizvoda.
Podsetivši da je nemačka država zadatak informisanja poverila toj organizaciji, Vilnat je podsetio da imaju dobru saradnju sa APOS-om, sa kojim su do sada uradili 40 testova - farbi za kosu, računara, aparata za merenje krvnog pritiska, automobilskih guma, krema, televizora, margarina.
On je dodao da Evropska komisija pomaže donacijama rad Sveukupnog evropskog potrošačakog saveza BEUC, koji okuplja 40 nacionalnih potrošačkih organizacija i konstatovao da nema nikakvih prepreka da to postane i APOS.
BEUC utiče i na izmene evropskog potrošačkog zakonodavstva, a Evropska komisija za taj posao daje 50 odsto godišnjeg budžeta BEUC-a.
Komentari (0)
Unesite tekst komentara: