emg home
RSS

Most preko Save biće nedovoljan za smanjenje gužvi

01. oktobar 2010. | 15:04

Izvor: Tanjug

Izgradnja novog mosta preko Save znatno će rasteretiti Brankov most i Gazelu, ali će, zbog povećanja broja stanovnika i intenziteta saobraćaja, to biti nedovoljno, kazao je danas pomoćnik gradonačelnika Beograda Dejan Vasović.



Svako peto putovanje podrazumeva prelazak reke Save i veliki problem u saobraćaju predstavljaju gužve na mostovima, kazao je Vasović koji je predstavio Generalni plan razvoja osnovne putne i ulične mreze i javnog prevoza na stručnom skupu o mostu preko Save na Građevinskom fakultetu.

Vasović je istakao da je planirana izgradnja još tri mosta preko Dunava - kod Ade Huje, zatim most Zemun - Borča, kao i most kod Vinče.

On je podsetio da se most preko Save, na donjem špicu Ade Ciganlije, čija je dužina 976 metara, gradi u okviru prve faze saobraćajnice unutrašnjeg gradskog poluprstena, imaće ukupno šest saobraćajnih traka za drumski saobraćaj i dva koloseka za laki šinski saobraćaj, a njegov završetak očekuje se krajem 2011. godine.

Savetnik u Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda Vladimir Depolo kazao je da će rekonstrukcija ulične i putne mreže na teritoriji Beograda, koja je predviđena Generalnim planom za saobraćaj do 2021, koštati 2,3 milijarde evra.

Predstavljajući saobraćajni master plan Beograda na stručnoj konferenciji o mostu preko Save, Depolo je istakao da će samo za rekonstrukciju infrastrukturne mreže javnog prevoza biti izdvojeno 750 miliona evra.

"Kod javnog prevoza, koji za putovanje koristi više od 52 odsto građana, planirano je povećanje kapaciteta, brzine, kvaliteta, kao i efikasna integracija svih vrsta javnog prevoza", dodao je on.

Depolo je, takođe, istakao značaj izgradnje 17 kilometara autoputa kroz Beograd, koji predstavlja deo unutrašnjeg magistralnog poluprstena, a kojim će se omogućiti veliko relaksiranje centralne zone grada.

"Izgradnja dela autoputa kroz Beograd smanjila bi intenzitet saobraćaja na Brankovom mostu za 24 odsto, a u Bulevaru Vojvode Mišića za čak 40 odsto, dok bi se već u prvoj fazi u vremenu putovanja uštedelo 14.000 sati", istakao je on.

On je dodao da bi ta izgradnja imala i ekološku dimenziju, odnosno smanjila bi zagađenje u centru grada.

Objavi:

Del.icio.us
Digg
My Web
Facebook
Newsvine

Teme: Infrastruktura, Saobraćaj, Mostovi

Ličnosti: Dejan Vasović

Institucije: Grad Beograd


Unesite tekst komentara:

<<

27. decembar - 02. januar 2011.

>>