PKS: “Ulistavanje” je uobičajena trgovačka praksa
11. novembar 2011. | 11:00
Izvor: Tanjug
Naknada koju proizvođači-distributeri plaćaju prilikom uvođenja novog proizvoda u ponudu u supermarketima uobičajena je praksa kod svih trgovinskih lanaca, rečeno u Privrednoj komori Srbije. Veći trgovci nisu želeli da komentarišu tvrdnje da uzimaju “reket” za ubacivanje proizvoda na svoje rafove.
U komercijalnim ugovorima postoji ‘ulistavanje’ kao naknada koju proizvođači-distributeri plaćaju prilikom uvođenja novog proizvoda u ponudu u supermarketima, i to nije nova informacija, već praksa od dolaska stranih trgovinskih lanaca, već desetak godina, objašnjavaju u Udruženju PKS-a za trgovinu.
U Udruženju ističu da su takvo tumačenje dobili od većih trgovinskih lanaca, a povodom izjave potpredsednice Vlade Verice Kalanović da mala i srednja preduzeća u Srbiji moraju da plaćaju "reket" kako bi im se proizvodi nasli na rafovima velikih trgovinskih lanaca. Praksu da postoji naknada za “ulistavanje” preuzeli su i drugi trgovinski lanci koji imaju jaku pregovaračku snagu i to je postala globalna praksa, ističu eksperti PKS-a. Tumači se da je naknada za „ulistavanje“ naknada za pokriće troškova trgovine prilikom uvođenja novog proizvoda, odnosno prilikom prvog ulaska novog proizvoda u prodaju.
U Udruženju za trgovinu napominju i da se, ako je reč o proizvodu koji ima tržišnu verifikaciju, ne radi o periodu od nekoliko meseci za koji se plaća “ulistavanje”, već o trošku koji se razgraničava na ceo „životni ciklus“ proizvoda, koji može biti i nekoliko godina.
Komentari (0)
Unesite tekst komentara: