emg home

RSS

PKS: “Ulistavanje” je uobičajena trgovačka praksa

11. novembar 2011. | 11:00

Izvor: Tanjug

Naknada koju proizvođači-distributeri plaćaju prilikom uvođenja novog proizvoda u ponudu u supermarketima uobičajena je praksa kod svih trgovinskih lanaca, rečeno u Privrednoj komori Srbije. Veći trgovci nisu želeli da komentarišu tvrdnje da uzimaju “reket” za ubacivanje proizvoda na svoje rafove.

U komercijalnim ugovorima postoji ‘ulistavanje’ kao naknada koju proizvođači-distributeri plaćaju prilikom uvođenja novog proizvoda u ponudu u supermarketima, i to nije nova informacija, već praksa od dolaska stranih trgovinskih lanaca, već desetak godina, objašnjavaju u Udruženju PKS-a za trgovinu.

U Udruženju ističu da su takvo tumačenje dobili od većih trgovinskih lanaca, a povodom izjave potpredsednice Vlade Verice Kalanović da mala i srednja preduzeća u Srbiji moraju da plaćaju "reket" kako bi im se proizvodi nasli na rafovima velikih trgovinskih lanaca. Praksu da postoji naknada za “ulistavanje” preuzeli su i drugi trgovinski lanci koji imaju jaku pregovaračku snagu i to je postala globalna praksa, ističu eksperti PKS-a. Tumači se da je naknada za „ulistavanje“ naknada za pokriće troškova trgovine prilikom uvođenja novog proizvoda, odnosno prilikom prvog ulaska novog proizvoda u prodaju.

U Udruženju za trgovinu napominju i da se, ako je reč o proizvodu koji ima tržišnu verifikaciju, ne radi o periodu od nekoliko meseci za koji se plaća “ulistavanje”, već o trošku koji se razgraničava na ceo „životni ciklus“ proizvoda, koji može biti i nekoliko godina.

Objavi:

Del.icio.us
Digg
My Web
Facebook
Newsvine

Teme: Trgovina

Ličnosti: Veica Kalanović


Unesite tekst komentara:

<<

23. april - 29. april 2012.

>>

Povezani naslovi