PRESSEK
Pošalji SMS i prodaj krompir
08. septembar 2008. | 10:01
Izvor: Politika
Grad: Kraqgujevac
Projekat „Podrška ruralnom razvoju kroz SMS aukciju” kragujevačkog „GM Konsaltinga” i NVO „Internet klub” iz Ljiga stigao na finalno takmičenje Svetske banke u Vašingtonu.
Srpski seljak više neće morati da prodaje robu na pijaci. Ubuduće će mu za to biti dovoljan mobilni telefon. Jedan SMS i posao je obavljen. Nema više ranog ustajanja i borbi za tezge, a krompir, luk i šargarepa, ipak, stižu do kupca. Zahvaljujući projektu „Podrška ruralnom razvoju kroz SMS aukciju i berzu poljoprivrednih proizvoda” kragujevačke firme „GM Konsalting” i NVO „Internet klub” iz Ljiga, srpski domaćin će, po svemu sudeći, moći slobodno da nakrivi šajkaču.
Ovaj projekat se našao u finalu Sajma razvojnih ideja, takmičenja koje već 10 godina organizuje Svetska banka. Finale u Vašingtonu biće održano od 22. do 28. septembra ove godine, a na takmičenju će biti predstavljeno 100 projekata iz 43 zemlje sveta. Srpski projekat je jedan od tri evropska koja su se domogla finala. Uspeh je tim veći, ako se zna da je za finale konkurisalo 1.900 radova iz celog sveta. Pobedniku će pripasti nagrada od 200.000 dolara i mogućnost da usavrši svoj projekat.
– Borićemo se da pobedimo, ali i ovo je veliki uspeh. Osim nas, iz Evrope su pozvana samo još dva projekta, po jedan iz Ukrajine i Azerbejdžana. Ukoliko pobedimo, potrudićemo se da usavršimo svoj projekat do stepena funkcionalnosti i prilagodimo ga potrebama korisnika – kaže u izjavi za „Politiku” vlasnica kragujevačke firme „GM Konsalting” Gordana Matović.
Prema njenim rečima, projekat „Podršaka ruralnom razvoju kroz SMS aukciju” rađen je s namerom da srpskom seljaku omogući lakšu trgovinu svojim proizvodima.
– Putem mobilnog telefona, svaki srpski domaćin će ubuduće moći da dobije informacije gde i po kojoj ceni može da proda svoju robu, te da se raspita o ponudi i potražnji – kaže naša sagovornica, koju je Svetska banka, kao tim lidera, pozvala da predstavi projekat.
Projekat kragujevačke firme i NVO „Internet klub” iz Ljiga za sada pokriva Šumadijski, Pomoravski i Kolubarski okrug, a poljoprivredni proizvođači iz tih delova Srbije moći će, kaže Matovićeva, da postavljaju i specifične zahteve.
– Biće dovoljno da u SMS-u napišu: „Imam 100 kilograma krompira i tonu pšenice, gde mogu to da prodam”. Tu poruku ćemo, jednostavno, uporediti s našom bazom podataka i poslati mu odgovor gde se nalazi zainteresovan kupac i koliko nudi za robu. Moguće je i obrnuto, kada neko želi nešto da kupi. Srpskom seljaku nije teško da proizvede, on ima problema s plasmanom robe. Dosadašnja berza poljoprivrednih proizvoda nije ispunila svoj zadatak, a ja se uzdam u ovaj projekat – kaže Matovićeva.
Prema njenim rečima, projekat je zasnovan na korišćenju mobilnog telefona, a ne Interneta, posle analize o zastupljenosti ova dva medija u ruralnim područjima Srbije.
– Pristup Iinternetu u Srbiji ima svega 18 odsto seoskog stanovništva, a mobilni telefon poseduje čak 80 odsto srpskih domaćina – objašnjava naša sagovornica.
Sajam razvojnih ideja u organizaciji Svetske banke ustanovljen je kao takmičenje 1998. godine. Na njemu se predstavljaju projekti iz celog sveta koji ne mogu biti finansirani, kako je objašnjeno u pozivu organizatora, uobičajenim sistemima finansiranja. Zato ne mogu učestvovati dve profitabilne firme. Tako je i došlo da povezivanja kragujevačkog „GM Konsaltinga” sa NVO „Internet klub” iz Ljiga, a oba partnera već godinama rade na projektima koji za cilj imaju razvoj ruralnih područja u Srbiji.
Komentari (0)
Unesite tekst komentara: