emg home
RSS

Cvetković pozvao francuske kompanije da ulažu u Srbiju (VIDEO)

10. jun 2009. | 15:34 16:41

Izvor: EMportal, Beta

Mirko Cvetković, premijer Srbije je u razgovoru sa  predstavnicima oko 30 francuskih kompanija, pozvao je danas francuske kompanije da investiraju u Srbiju.

Cvetković je izjavio da su pozitivna iskustva francuskih i drugih stranih investitora najbolja preporuka da se investira u Srbiju.

Cvetković je istakao da su ulaganja u infrastrukturu prioritet Vlade Srbije, pre svega putnu i želežničku, a dodao je da su pokrenute investicije u energetici, u izgradnju termoelektrana, vrednih 1,7 milijardi evra.

Božidar Đelić, potredsednik Vlade kazao je da su dosadašnja francuska ulaganja u Srbiju dostigla 500 miliona dolara, ali da je to manje od mogućeg nivoa investicija, pošto je Francuska šesta ekonomska sila u svetu.

On je kazao da je nedavna poseta predsednika Srbije Borisa Tadića Francuskoj bila izuzetno značajna, jer su Tadić i francuski predsednik Nikola Sarkozi izrazili nameru da Francuska i Srbija do kraja ove godine sklope sporazum o strateškom partnerstvu.

"Verujemo da će politička podrška, zamajac koji će dati to strateško partnerstvo i predstojeća poseta Sarkozija Srbiji krajem ove ili početkom 2010. godine, biti izuzetno dobra podloga za snažno jačanje ekonomskih, finansijskih i drugih veza između Francuske i Srbije", kazao je Đelić.

On je ocenio da su francuska i srpska privreda komplementarne i kao primere moguće saradnje naveo sektor poljoprivrede, kao i mogućnosti francuskih investicija u koridor 10 i lokalne infrastrukturne projekte u Srbiji.

Predstavnici francuskih preduzeća u Srbiji borave od 10. do 12.juna.

Francuska želi da poveća investicije u Srbiju i zbog toga je delegacija francuskih privrednika došla u Beograd, izjavio je danas predvodnik te delegacije Šarl Paradi .On je kazao da je Francuska šesti investitor u Srbiju i osmi trgovinski partner i da želi da poboljša tu poziciju.

Paradi je rekao da je Vlada Srbije sprovela značajne reforme da bi poboljšala poslovni ambijent, pravni okvir, da bi smanjila birokratske procedure i suzbila korupciju, ali je dodao da su potrebne još mnoge reforme.

"Ekonomska kriza nije poštedela Srbiju, a prema najnovijim procenama recesija će biti između dva i sedam odsto u 2009, što nas brine", rekao je Paradi.

On je dodao da bi voleo od srpske vlade da dobije više informacija o tome na koji način će se Srbija boriti protiv krize i zaštititi stanovništvo od njenih posledica.

Prema rečima Paradija, u delegaciji su preduzeća lideri u svojim sektorima, poput infrastrukture, izgradnje, transporta, energetike, telekomunikacija, vazduhoplovstva, zaštite životne sredine, turizma i farmacije.

Ambasador Francuske u Srbiji Žan-Fransoa Teral izjavio je da Francuska želi da ojača odnose sa Srbijom u svim oblastima i dodao je da dve zemlje ne mogu imati snažne odnose bez jake ekonomske saradnje.

"Smatramo da je Srbija već sada značajan akter u regionu, a da će u budućnosti biti još značajniji i smatramo da Srbija ima potencijal za ulazak u Evropsku uniju", kazao je Teral.

"Želimo da damo novi zamah bilateralnim odnosima sa Srbijom u svim oblastima u duhu strateškog partnerstva o kojem je govorio predsednik Francuske Nikola Sarkozi" tokom posete srpskog predsednika Borisa Tadića Francuskoj, dodao je on.

   

Objavi:

Del.icio.us
Digg
My Web
Facebook
Newsvine

Teme: Investicije

Ličnosti: Božidar Đelić, Mirko Cvetković, Žan Fransoa Teral


Unesite tekst komentara:

11. jun 2009. 14:21:59

| Dragan Ćirić

0

Čuvajte se Renault-a u Srbiji !

Vozim Renault od 1994. godine....

Prvi Renault 5 1,2
Drugi Clio "Be bop" 1,2
Treći Clio "Fidji" 1,2
Četvrti Clio 3 1,2
Peti Clio 3 1,2

Prvi problem sam imao sa Clio "Fidji" u koji je ulazila je voda na prednja leva-vozačeva
vrata. Voda je ulazila i u gepek automobila pokvasivši kompletnu unutrašnjost sve
do nogu prednjih putnika ...
Problem je rešen dihtovanjem živom gumom brave na zadnjim vratima ...
Tragično ...

Sledeći problem je nastupio, kada sam odlučio da kupim Clio 3 (18.01.2006.) koji je osvojio titulu
automobila godine 2006. u Evropi ...
Taj automobil je imao izbledelu i obijenu boju na zadnjim rubovima blatobrana...
To nisam uočio prilikom preuzimanja, jer sam smatrao da u auto salonu kupujem
nov automobil.
Osim toga:
- Trošio je oko 15 l/100 km u gradu
- "Vukao" je u levu stranu
- Habao spoljne ivice zadnjih pneumatika više od unutrašnjih

Reklamirao sam automobil, novac mi je vraćen, jer je postojala
sumnja da je to bio malo korišćen automobil koji mi je prodat kao nov, a potvrdu
toga su mi pokazivali otisci i na volanu sa unutrašnje strane ...
Nedostatak ne održavanja pravca u toku vožnje, pokušali su da otklone zamenom
zadnjeg mosta. Rezultat je bio još nepovoljniji, a pre toga su pokušali da me "smire"
poklonom dve nove gume ...?

Porodična privrženost Renault-u i poverenje ponovo su opredelili, da 07.03.2007. godine kupim isti model, sa istim nivoom opreme i istom bojom, smatrajući, da su
u međuvremenu otklonjeni nedostaci za jednu ipo godinu od početka proizvodnje ...

Na moju veliku žalost, i kod drugog automobila, sve je bilo isto, osim što ne mogu
tvrditi da li je malo korišćen ili nije ...
Dakle:
- Troši oko 15 l/100 km u gradu
- "Vuče" u levu stranu
- Nepravilno haba zadnje pneumatike više po spoljnim ivicama

Reklamaciju sam uputio posle 6-8 meseci od dana kupovine...
Lice zaduženo za post-ptodaju, je dolazilo u grad gde živim da izvrši test-vožnju na potrošnju u gradskim uslovima ...
Prisutni su bili lice iz AK Raketa, lice iz Techline Renault-Nissan Srbija, jedan dipl.
maš. ing. i ja kao vlasnik ...
Rezultat 12,33 l/100 km van saobraćajnog špica ...
O tome postoji sačinjen i potpisan Zapisnik ...

Posle toga, od 05. 05. do 10. 05. 2008. godine, moj automobil je bio na "ispitivanju" u Beogradu...
Nikakav odgovor nisam dobio, osim da je automobil ispravan, što ja nisam osporavao ...
Nisu se izjašnjavali o reklamaciji, da li je prihvataju ili odbijaju, sve do isteka garantnog roka ...
U međuvremenu, obratio sam se na sve moguće adrese tražeći pomoć ...
Na kraju, posebnoj službi u Ministarstvu trgovine Republike Srbije koja kontroliše rad
Republičke tržišne inspekcije ...
To je rezultiralo, da se iz Renault Hrvatska oglase i kako sam shvatio prihvate
reklamaciju, pri čemu je u svakom dopisu ili E-mail naglašavano da treba da se
odlučim koji model Renault želim da vozim i da Renault predlaže "komercijalnu zamenu" ...
Sve mi je to bilo sumnjivo, pa sam odgovarao, neka Renault o tome donese odluku.
Naravno, nisu imali nikakav predlog ...
Zahtevao sam od njih da mi razjasne šta znači "komercijalna zamena", da li to znači
ukoliko želim da vozim višu klasu, treba da izvršim doplatu ...
To su i potvrdili, na šta sam ja odgovorio, da novca za doplatu nemam i da mi čak po
svim parametrima (cena, održavanje, cena registracije...) viša klasa ne odgovara, već
neka mi Renault isporuči automobil u klasi koju vozim ...
Tada su "promenili" stav i zahtevaju od mene da se moj automobil pošalje na
veštačenje, jer je, navodno to procedura Renault-a ...

To sam odbio, jer ne želim više da me maltretiraju ...
Dovoljno je što su me dva puta doveli u zabludu, obmanuli i prevarili prodajući mi
automobil koji po važnim karakteristikam a ne odgovara deklaraciji proizvođača ...

Ovaj komentar sam postavio ovde, da bih upozorio potencijalne kupce Renault-ovog
modela Clio 3 1,2/16V/5V da pre nego što se odluče za kupovinu, pre svega izvrše
potrebne provere, pa čak i kompjutersku dijagnostiku na "neutralnom terenu", jer,
kod mog sadašnjeg automobila u jednom servisu su ustanovili da nema dobro sagorevanje na prvom, a u drugom servisu da nema dobro sagorevanje na trećem
cilindru (pored ostalog) ...
Kontaktirao sam nekoliko vlasnika Clio 3 i svi su imali iste primedbe, a najveća je
potrošnja u gradu (fabrička 7,6 l/100), a kada sam im skrenuo pažnju na stanje zadnjih pneumatika i zajedničku test-vožnju uverili su se i u druge dve fabričke grešeke na Clio 3 koji se proizvodi u Turskoj ...
O drugim Renault modelima se ne izjašnjavam, osim, da sam u mom gradu slučajno upoznao vlasnika Renault Megan, predzadnji model, koji više na duži put ne sme da krene bez rezervne bobine ...

Da napomenem i to, kada sam po drugi put uputio reklamaciju, dobio sam preteće pismo od advokatske kancelarije koju je angažovao Renault-Nissan Srbija, da
protiv mene mogu podneti prijavu sudu jer navodno reklamacijama želim pribaviti
protivpravnu imovinsku korist ...
Propratno pismo je potpisao lično direktor Renault-Nissan Srbija, Belin ...
Odgovorio sam da jedva čekam da to učine ...

U svakom mom pismu sam napominjao, da sumnjam u dobre namere Renaul
Hrvatska, Renaul Srbija i Renault Francuska ...
To se ispostavilo kao tačno, jer, dana (27.05.2009.), konačno su se razotkrili, jer ni
jednom rečenicom, nikada nisu naglasili da bez doplate mogu dobiti isti model sa
istim nivoom opreme, osim, ako se odlučujem za višu klasu ...

To znači, da Renault ne stoji iza svog proizvoda Clio 3 i samo kupuje vreme kako je
to činio više od dve godine, jer, kao što sumnjam u Renault, tako sumnjam i u potencijalne veštake koji će verovatno postupiti kao i Republički tržišni inspektor koji je u prvom našem susretu izjavio, ne citiram, da Renault mora da mi isporuči novo
vozilo, da bi me nakon toga pismeno obavestio, da "pravdu" mogu tražiti pred sudom ...

Iza svega napisanog stojim i zato se potpisujem punim imenom i prezimenom ...

Čačak, 27.05.2009.

Dragan Ćirić
32000 Čačak
Nemanjina 31
l.k. br. 270440
PU Čačak

<<

27. septembar - 03. oktobar 2010.

>>

Povezani naslovi