Turistički klasteri
Zajedno smo skuplji
Autor: Ivo Županović
Foto: Dušan Đorđević
Razvoj turizma i u kriznim vremenima realno je ostvarljiv zahvaljujući međusobnom povezivanju turističkih poslenika na raznim nivoima i na osnovu različitih biznis osnova, što na kraju dovodi do stvaranja kvalitetnog i održivog integrisanog proizvoda
Globalna ekonomska kriza izazvala je turbulencije u gotovo svim privrednim djelatnostima, pa su se značajne posljedice osjetile i u sektoru usluga, a prevashodno u turizmu.
Takvi efekti posebno dobijaju na značaju u onim zemljama gdje prihodi od turizma predstavljaju značajan dio bruto domaćeg proizvoda. Krizni period je, međutim, poslužio ili bolje reći nagnao turističke privrede mnogih zemalja da preispitaju dotadašnju politiku i postulate na kojima se ona bazira. Jedan od odgovora na globalnu ekonomsku krizu, ali i krizu turističkih strategija i politika u pojedinim zemljama je formiranje klasterske turističke organizacije koju karakteriše teritorijalno i funkcionalno međusobno povezivanje privrednika i lokalne i državne administracije.
Da biste pročitali članak, morate biti pretplatnik.
Prijavite se svojim korisničkim imenom i šifrom da biste pristupili ovom tekstu.
Komentari (0)
Unestite tekst komentara: