emg home
RSS
Ekonom:east magazin

Ekonom:east magazin, Broj 538, 09. septembar 2010.

Turistički klasteri

Zajedno smo skuplji

Autor: Ivo Županović

Foto: Dušan Đorđević

Razvoj turizma i u kriznim vremenima realno je ostvarljiv zahvaljujući međusobnom povezivanju turističkih poslenika na raznim nivoima i na osnovu različitih biznis osnova, što na kraju dovodi do stvaranja kvalitetnog i održivog integrisanog proizvoda

Globalna ekonomska kriza izazvala je turbulencije u gotovo svim privrednim djelatnostima, pa su se značajne posljedice osjetile i u sektoru usluga, a prevashodno u turizmu.

Takvi efekti posebno dobijaju na značaju u onim zemljama gdje prihodi od turizma predstavljaju značajan dio bruto domaćeg proizvoda. Krizni period je, međutim, poslužio ili bolje reći nagnao turističke privrede mnogih zemalja da preispitaju dotadašnju politiku i postulate na kojima se ona bazira. Jedan od odgovora na globalnu ekonomsku krizu, ali i krizu turističkih strategija i politika u pojedinim zemljama je formiranje klasterske turističke organizacije koju karakteriše teritorijalno i funkcionalno međusobno povezivanje privrednika i lokalne i državne administracije.


Da biste pročitali članak, morate biti pretplatnik.

Prijavite se svojim korisničkim imenom i šifrom da biste pristupili ovom tekstu.

Korisničko ime: Šifra: Zapamti me

Zaboravljena šifra?


Objavi:

Del.icio.us
Digg
My Web
Facebook
Newsvine

Unestite tekst komentara: