emg home
RSS
Ekonom:east magazin

Ekonom:east magazin, Broj 615-616, 15. mart 2012.

Kvalitet rada i rangiranje univerziteta

Najbolja praksa

Autor: Iskra Maksimović

Uspostavljanje rang-lista, definisanih prema unapred zadatim kriterijumima, doprinosi utvrđivanju „kvaliteta“ visokoobrazovne ustanove u određenoj zemlji, ali i kao dopuna uspostavljenom procesu procene kvaliteta visokog obrazovanja u toj državi. Na taj način rangiranje postaje deo ukupnog nacionalnog okvira procene kvaliteta visokoškolskog obrazovanja u institucijama u određenoj zemlji

Jedna od pojava koja se, poslednjih godina, značajno razvila u oblasti visokog obrazovanja u svetu jeste rangiranje visokoškolskih ustanova.

Uzroci ili razlozi su višestruki, ali prevashodno treba da odgovore na interesovanja i zahteve postojećih ili budućih korisnika o poziciji, reputaciji i kvalitetu visokoškolske ustanove. U isto vreme rangiranje stimuliše konkurentnost među visokoškolskim ustanovama širom sveta, omogućava opravdavanje uloženih finansijskih sredstava, pomaže diferencijaciji između različitih tipova visokoškolskih ustanova i različitih programa i disciplina.


Da biste pročitali članak, morate biti pretplatnik.

Prijavite se svojim korisničkim imenom i šifrom da biste pristupili ovom tekstu.

Korisničko ime: Šifra: Zapamti me

Zaboravljena šifra?


Objavi:

Del.icio.us
Digg
My Web
Facebook
Newsvine

Unestite tekst komentara: