Kvalitet rada i rangiranje univerziteta
Najbolja praksa
Autor: Iskra Maksimović
Uspostavljanje rang-lista, definisanih prema unapred zadatim kriterijumima, doprinosi utvrđivanju „kvaliteta“ visokoobrazovne ustanove u određenoj zemlji, ali i kao dopuna uspostavljenom procesu procene kvaliteta visokog obrazovanja u toj državi. Na taj način rangiranje postaje deo ukupnog nacionalnog okvira procene kvaliteta visokoškolskog obrazovanja u institucijama u određenoj zemlji
Jedna od pojava koja se, poslednjih godina, značajno razvila u oblasti visokog obrazovanja u svetu jeste rangiranje visokoškolskih ustanova.
Uzroci ili razlozi su višestruki, ali prevashodno treba da odgovore na interesovanja i zahteve postojećih ili budućih korisnika o poziciji, reputaciji i kvalitetu visokoškolske ustanove. U isto vreme rangiranje stimuliše konkurentnost među visokoškolskim ustanovama širom sveta, omogućava opravdavanje uloženih finansijskih sredstava, pomaže diferencijaciji između različitih tipova visokoškolskih ustanova i različitih programa i disciplina.
Da biste pročitali članak, morate biti pretplatnik.
Prijavite se svojim korisničkim imenom i šifrom da biste pristupili ovom tekstu.
Komentari (0)
Unestite tekst komentara: