Partner: Nikolić bi pobedio na predsedničkim izborima
11. april 2012. | 13:33
Izvor: Beta
Ako bi drugi krug predsedničkih izbora bio održan danas, pobedio bi predsednički kandidat Srpske napredne stranke Tomislav Nikolić, s dva odsto glasova razlike u odnosu na predsednika Demokratske stranke Borisa
Tadića, rezultat je istraživanja agencije Partner konsalting.
Rečeno je da bi Nikolić osvojio 51 odsto glasova, u odnosu na broj učesnika istraživanja koji su se opredelili da će izaći na predstojeće izbore, što je oko 47 odsto učesnika ankete. Direktor agencije Miroslav Šutić rekao je da bi Nikolić imao sličnu prednost u odnosu na Tadića i u prvom krugu predsedničkih izbora, odnosno imali bi 30 i 26,5 odsto glasova, na trećem mestu bi bio Ivica Dačić s 11,4 odsto, Čedomir Jovanović 5,8, Vojislav Koštunica 5,1, Zoran Stanković 3,7, a Jadranka Šešelj 3,2 odsto birača.
Šutić je rekao da je osobenost tih rezultata u tome što je razlika u prednosti Nikolića nad Tadićem gotovo ista u prvom i u drugom krugu. To znači da su neopredeljeni ili glasači ostalih stranaka ovaj put spremni da glasove ravnopravno raspodele između dva kandidata, za razliku od prethodnih izbora, kada je većina tih glasova
odlazila Tadiću.
Prema istraživanju, koalicija okupljena oko SNS-a imala bi 29,7 odsto glasova, koalicija oko DS-a 25,1 odsto, dok bi na trećem mestu bila koalicija koju predvode socijalisti i koju bi podržalo 13,2 odsto birača. Koalicija Preokret imala bi 7,3 odsto glasova, Srpska radikalna stranka 6,9 odsto, Ujedinjeni regioni Srbije 6,7 odsto, Demokratska stranka Srbije 5,2, a Dveri 2,9 odsto podrške birača.
Istraživanje je pokazalo da je, u odnosu na izbore 2008, veliki broj glasača izgubila koalicija Za evropsku Srbiju, iz čijih redova je 11,7 odsto otišlo u apstinente, a 22,9 odsto u neopredeljene. SRS je uspeo da zadrži 18,4 odsto
glasova iz 2008, a više od polovine njihovih glasača sada glasa za Srpsku naprednu stranku.
Jedina koalicija koja je uspela ne samo da sačuva, već i da poveća svoj izborni rejting u odnosu na 2008. godinu je ona okupljena oko Socijalističke partije Srbije, dok je DSS veliki gubitnik u odnosu na prošle izbore jer se gotovo 40 odsto njenih birača sada opredeljuje za druge stranke, dok 22 odsto još ne zna za koga će glasati.
Rezultati istraživanja pokazali su da 20,7 odsto građana redovno prati predizbornu kampanju, a da su televizijska obraćanja lidera stranaka najefikasnija. Najmanji značaj građani poklanjaju reklamama na radiju i plakatima i štampanom materijalu koji dobijaju od stranačkih aktivista.
Istaživanje je obavljeno od 5. do 8. aprila tehnikom telefonskog intervjua na uzorku od 1.400 ispitanika,
slučajnim izborom.
Komentari (0)
Unesite tekst komentara: