Porodični biznis
Autor: Zlatko Paković
Sedamdeset i dva dana, scenario i režija Danilo Šerbedžija; uloge: Rade Šerbedžija, Krešimir Mikić, Bogdan Diklić, Živko Anočić, Mira Banjac, Dejan Aćimović, Lucija Šerbedžija, Nebojša Glogovac, Predrag Vušović, Dragan Nikolić; Hrvatska, 2010.
Film Danila Šerbedžije „Sedamdeset i dva dana“ – sa univerzalnom radnjom i karakternim tipovima situiranim u ruralni lički krajolik, obeležen, dakle, ličkim varijetetom maternjeg jezika Srba, Hrvata, Bošnjaka i Crnogoraca, iz kojeg na svetlo dana, tojest bioskopa, iznosi sve one kovanice reči i sintagmi na kojima su radile generacije i generacije Ličana, pravoslavnih i katolika, štedro u pogrdama i pokudama, a škrto u pohvalama i zahvalnosti – crna je komedija, krcata motivima za, istovremeno, grki i grohotni smeh, u kojoj se ismevana tamna strana ljudskog karaktera očas i iznebuha može podsmehu osvetiti.
Tanka je tu granica između smeha i plača, komedije i tragedije, života i smrti. Ipak, komedija je komedija, žanr u kojem se, opisavši pun krug, glavna radnja na kraju vraća na svoj početak. „Gospodo, vežite se, polećemo“, s ponosom će, u poslednjoj sekvenci filma, potomak izgovoriti reči svog nepodnošljivog pretka od kojeg je strepeo, a čije mesto je naposletku zauzeo.
Da biste pročitali besplatan članak, dovoljno je da imate otvoren osnovni nalog na EMG
Prijavite se svojim korisničkim imenom i šifrom da biste pristupili ovom tekstu.
Komentari (0)
Unestite tekst komentara: