Turističke agencije moraju da kupe nove polise osiguranja (VIDEO)
26. jul 2010. | 14:13 17:45
Izvor: Emg.rs
Turističke agencije će do sredine avgusta morati da sklope nove polise osiguranja od odgovornosti iz delatnosti zbog toga što postojeće ne mogu da budu aktivirane i ne pokrivaju sve štete koje je Zakon o turizmu predvideo, rekao je Stojan Arizanović, glavni turistički inspektor.
On je u Privrednoj komori Srbije objasnio da su postojeće polise pokrivale samo slučajeve kad su agencije privremeno nelikvidne ili u odu u stečaj, a cilj je da polise budu usklađene sa Zakonom o turizmu i da potrošač bude potpuno zaštićen.
Zakon o turizmu, usvojen u maju prošle godine, propisuje da polise osiguranja od odgovornosti iz delatnosti podrazumevaju da osiguranjem budu pokriveni i slučajevi kada se ne ispune uslovi iz opšteg programa putovanja ili kad agencija ne može da izmiri troškove smeštaja, ishrane ili povratka putnika.
Boško Dimitrijević iz osiguranja Uniqa je rekao da osiguravajuće kuće mogu napraviti nove polise za 10 dana od trenutka kad dobiju sve uslove koje one treba da sadrže.
On je dodao da je dosadašnja polisa za organizatore putovanja koštala 25.000 do 30.000 dinara i pokrivala štetu od 40.000 evra, dok su posrednici plaćali 5.000 dinara, a premija je iznosila 5.000 evra.
Predstavnici turističkih agencija su istakli da je Ministarstvo ekonomije, nadležno za turizam, trebalo ranije da reaguje pošto su sve agencije predavale polisu osiguranja u Agenciju za privredne registre pri podnošenju zahteva za izdavanje licenci.
Predsednik Grupacije turističkih agencija Obren Rović je istakao da su agencije dovedene u nezavidnu situaciju da usred turističke sezone moraju da strepe da li će im licence biti oduzete ako na vreme ne obezbede nove polise osiguranja.
Ministarstvo ekonomije je napravilo propust što na vreme nije propisalo šta sve treba da sadrže ugovori o osigiranju i što su izdate licence na osnovu polisa koje sad moraju da se menjaju, rekao je on.
Jovanka Atanacković iz Agencije za privredne registre je rekla da odgovornost zbog toga što su dozvole izdate agencijama, a da one prethodno nisu kupile polise u skladu sa Zakonom o turizmu, nije na toj instituciji.
"Trend u svetu je da se dozvole za rad izdaju što brže, u našem slučaju za pet dana. Agencija je proveravala da li postoji polisa od odgovornosti iz delatnosti, a ne i njen sadržaj. Kontrola je zapravo ostavljena inspekcijama", objasnila je ona.
Svaka dopuna i izmena dokumentacije plaća se 1.000 dinara Agenciji za privredne registre. Prema nezvaničnim informacijama, turističke agencije neće platiti tu nadoknadu pri podnošenju novih polisa osiguranja.
Komentari (1)
Unesite tekst komentara:
06. avgust 2010. 10:29:16
| Ime
0
Neodgovorno i bezobrazno ponasanje.Ima li kraja otimanju od turistickih agencija:ukinuli su nam vazece licence naprasno,povecali premiju osiguranja sa 30.000 na 40.000 eur,placali smo izdavanje nove licence,koje su izdavane i kome treba i kome netreba(od ranijih 700 do sadasnjih preko 1200)
Posle se pitamo sto nemamo stranih investicija.