Pušten u saobraćaj most na Dunavu kod Beške
03. oktobar 2011. | 10:28 15:16
Izvor: Beta
Grad: Novi Sad
Novi most na Dunavu kod Beške, na severnom kraku Koridora 10, danas je pušten u saobraćaj.
Otvaranju mosta kod Beške prisustvovali su predsednik Srbije Boris Tadić i ministar za infrastrukturu i energetiku Milutin Mrkonjić.
Tadić je rekao da živi zbog trenutaka kao što je puštanje mosta u saobraćaj i da ne vidi svrhu politike ako iz nje ne ostaju putevi, mostovi i ugovori koji omogućavaju bolji život gradajana.
On je dodao da se u Srbiji nikad nije brže gradilo, što je njegov odgovor na kritike onih koji kažu "šta ste čekali do sada".
U saobraćaj je danas pušten i most preko kanala Arkanj, na novosadskoj strani Dunava, dugačak oko 100 metara.
Most kod Beške na autoputu Beograd-Horgoš, u blizini Novog Sada, dugačak je 2,2 kilometra, širok 15 metara i 55 metara je iznad vode.
To je najduži most preko Dunava u Evropi, a po izgledu se ne razlikuje od susednog starog mosta, udaljenog pet matara.
U njega je ugrađeno 67.000 kubika betona, 9.700 tona armature, 14.000 metara šipova i 47,6 kilometara kablova.
Izvođač radova bila je austrijska "Alpina", a gradnja mosta počela je 2008. godine i paralelno su građeni i pristupni putevi u dužini od oko tri kilometra.
Ugovorena vrednost radova za izgradnju mosta na putnom pravcu E-75 bila je 33,7 miliona evra, a finansiran je iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj.
Puštanju u saobraćaj mosta kod Beške prisustvovali su i graditelji, a osim Srba i Austrijanaca radove na mostu obavljali su pripadnici još 15 nacija.
Konačna cena mosta kod Beške za dva do tri meseca
Konačna cena izgradnje novog mosta kod Beške biće poznata, zbog naknadnih radova na tom objektu, za dva do tri meseca, izjavio je danas šef tog projekta i tehnički direktor preduzeća "Alpina Srbija" Zoran Kostić.
On je podsetio da je ugovorena vrednost radova za izgradnju novog mosta na Dunavu kod Beške 33,7 miliona evra, što je finansirala Evropska banka za obnovu i razvoj.
Kostić nije mogao da precizira koliko je tačno koštala izgradnja novog mosta kod Beške jer će to biti poznato kada bude urađen završni obračun.
Izgradnja mosta kod Beške počela je, prema rečima Kostića, u avgustu 2008. godine, a taj važan infrastrukturni objekat na Koridoru 10 završen je u planiranom roku od tri godine.
Sredina glavnog raspona mosta od 210 metara je svetski rekord u rasponima, a u most je ugrađeno oko 60.000 kubika betona, kazao je Kostić.
Direktor JP "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak ukazao je da je most kod Beške jedan od najvećih u Evropi.
Drobnjak je podsetio da je najveći problem prilikom izgradnje mosta kod Beške bila sanacija klizišta koje se pojavilo na desnoj strani reke, kao i činjenica da je novi most pravljen u neposrednoj blizini starog mosta koji nije smeo da bude statički ugrožen niti pomeren.
Komentari (0)
Unesite tekst komentara: