Bekstvo u san
Emg
Autor: Zlatko Paković
Početak (Inception), scenario i režija Kristofer Nolan, glavne uloge: Leonardo di Kaprio, Merion Kotijar, Ken Vatanabe, Džozef Gordon-Levit, Elen Pejdž, Majkl Kejn; SAD, 2010.
U najboljim svojim filmovima, scenarista i reditelj Kristofer Nolan bavi se zagonetkama sećanja i zaborava, kao u „Mementu“, ili pretapanjima i uzajamnim prodiranjima jave i sna, kao u najnovijem delu „Početak“. Istražujući u svojoj igri i igrajući se u svom istraživanju sa složenostima i krhkostima našeg znanja i pamćenja, Nolan pokazuje da je naše postojanje, u stvari, pamćenje, te da je razaranje pamćenja uvek razaranje tubitka (kako se, delikatno filozofski prevazilazeći subjektivnost, imenuje čovek).
Kad zamre sećanje tj. znanje, uništen je subjekat jednog života. S druge strane, ponekad su životni obrti, bilo da je posredi iznenadni preokret u sreću ili nesreću, tako čudnovati da liče na obrte u snu. Ponekad je šok od događaja u životu za čoveka toliko nepodnošljiv da mora da se odmetne u san, u čijoj logici može da nađe utehu i izbavljenje. Za one, pak, neustrašive koji ne prezaju ni od kakvih nevolja koje ih mogu snaći, i koje nikakav čudnovat obrt ne može iznenaditi, sam život je već u dovoljnoj meri san da bi morali iz njega da izbegnu. Sve je podložno promeni iz osnova i sve je tako kratkotrajno, to su dva bazična stava na kojima počiva ono najbolje u filmskoj dramaturgiji Kristofera Nolana.
Da biste pročitali članak, morate biti pretplatnik.
Prijavite se svojim korisničkim imenom i šifrom da biste pristupili ovom tekstu.
Komentari (0)
Unestite tekst komentara: