Strategije smanjenja troškova
Tupi efekti oštrih rezova
Emg
Autor: Stevan Veljović
Otpuštanje smanjuje produktivnost i posvećenost kod “preostalih” radnika, a tom riziku naročito su izložene firme koje važe za dobre poslodavce i koje intenzivno obučavaju svoje zaposlene. Pojedine studije ukazuju i da firme koje imaju lojalne zaposlene obično imaju i lojalne potrošače, a taj prihod je na dugi rok važniji od ušteda
Menadžeri kompanija širom sveta veruju da je globalna finansijska kriza dotakla dno i da je sad pravo vreme za pripremu novih prodajnih inicijativa, pokazalo je istraživanje konsultantske kuće Roland Berger Strategy Consultants.
Ohrabrujuća očekivanja ne dele i hrvatski menadžeri, koji zaostaju i u optimizmu i u rezultatima restrukturiranja za konkurencijom iz zapadne i jugoistočne Evrope. Oni, naime, očekuju da će “kriza“ dotaći dno tek krajem 2010, slute dalji rast nezaposlenosti, a za prioritet u svojim preduzećima postavljaju smanjenje troškova. Jedno od objašnjenja zašto su troškovi i dalje u prvom planu hrvatskih menadžera jeste to što su zakasnili u restrukturiranju. Svega 17 odsto hrvatskih firmi, na primer, smanjilo je broj radnika za deset i više odsto, naspram 35 odsto iz zapadne i jugoistočne Evrope. Zanimljiv nalaz istraživanja je i da hrvatski menadžeri radije smanjuju plate nego što otpuštaju – čak dve trećine je poseglo za platama zaposlenih da bi napravili uštede. U sličnom procentu, firme su uskratile bonuse zaposlenima, zamrzle povišice ili zabranile prijem novih radnika, a te mere će biti aktuelne i u bliskoj budućnosti.
Da biste pročitali članak, morate biti pretplatnik.
Prijavite se svojim korisničkim imenom i šifrom da biste pristupili ovom tekstu.
Komentari (0)
Unestite tekst komentara: