emg home
RSS
Preduzeće

Preduzeće, Broj 84, 15. maj 2010.

Mali privrednici opstaju više iz upornosti nego iz ekonomskih razloga

Propast iz megamarketa

Autor: Marija Vranić

Mali privrednici pokušavaju da izbegnu “groznicu neplaćanja” koja je već endemska u Srbiji, veruju da bi država morala da ih stimuliše više nego što je sada u stanju da čini. Mnogi usled krize pokušavaju da snize cene i troškove kako bi bili konkurentni, drugi se žale na velika državna opterećenja, a ima i onih koji održavaju firmu zbog tradicije. Trgovci “kukaju” na megamarkete koji se sve masovnije otvaraju i nude robu po cenama često i nižim od one koju mali trgovci moraju da plate dobavljačima. Porodične firme sa inovativnim programima biraju između otpuštanja radnika i upošljavanja članova porodice

OAZA, Ivanjica

Ne idu kolači ni za Vaskrs

Pre četiri godine Igor Marić iz Ivanjice rešio je da se odvoji od roditelja koji se bave trgovinom i da osnuje sopstveno preduzeće. Uzeo je kredit od Fonda za razvoj i stvorio „Oazu“ u kojoj se prave raznorazne poslastice, sitni kolači i torte. I sve po starim, domaćim receptima. Krenulo je dobro, kaže Marić, nije se ni nadao da će se tako brzo širiti. Počeo je da distribuira proizvode u zapadnoj Srbiji, a onda i u druge delove zemlje. A pošto u Srbiji vlada „groznica neplaćanja“, osvežio je svoju firmu otvaranjem maloprodajnih objekata u Beogradu i Ivanjici.


Da biste pročitali članak, morate biti pretplatnik.

Prijavite se svojim korisničkim imenom i šifrom da biste pristupili ovom tekstu.

Korisničko ime: Šifra: Zapamti me

Zaboravljena šifra?


Objavi:

Del.icio.us
Digg
My Web
Facebook
Newsvine

Unestite tekst komentara: