PRESSEK
Do posla brže preko interneta
16. jun 2008. | 10:08
Izvor: Biznis
Prošle godine je 40.000 ljudi našlo posao preko sajta za zapošljavanje. Firma dobila nagradu „Pro biznis lider 2007".
Krajem 2000. godine grupa mladih ljudi iz Subotice formirala je sajt „Infostud" s ciljem da studentima i budućim studentima pruži neophodne informacije o svim univerzitetima u Srbiji, raznim programima za usavršavanje u zemlji i inostranstvu, studentskim seminarima, stranim i domaćim stipendijama, putovanjima... Nakon tri godine od osnivanja, „Infostud" je, prepoznavši prazninu na domaćem tržištu, otvorio i prostor posvećen zapošljavanju koji je za kratko vreme postao najveći i najposećeniji sajt za zapošljavanje u Srbiji.
Među deset najposećenijih
Kako se širio spektar „Infostudovog rada", izdvojili su se i drugi zasebni sajtovi koji su posvećeni određenim oblastima.Tako je u septembru prošle godine sa radom počeo sajt „znanje.infostud.com" posvećen obuci i usavršavanju tokom čitavog života na ličnom i profesionalnom planu. Takođe, nedavno je pokrenut i „prijemni.infostud.com", sajt namenjen upisu na visoke škole i fakultete, kao i svim ostalim pitanjima vezanim za uspešan početak studiranja. Tako se stalnim povećanjem broja sajtova pod sopstvenim domenom, „Infostud" profilisao i organizovao kao internet kompanija koja razvija i vodi svoje sajtove.
Nedavno, ova mlada internet kompanija je dobila i godišnju nagradu „Pro biznis lider 2007" koja se dodeljuje firmama liderima u oblasti mikrobiznisa, kao i najuspešnijim malim i srednjim preduzećima u Srbiji. Kako za Biznis otkriva Stefan Salom, suvlasnik kompanije „Infostud", prošle godine je oko 40.000 ljudi našlo posao preko njihovog sajta za zapošljavanje.
- Naša kompanija danas vodi liderske sajtove o zapošljavanju, obuci i obrazovanju u Srbiji, koji su tokom prošle godine imali skoro 12 miliona poseta. Sa ponosom ističemo da naš sajt „www.infostud.com" ulazi u deset najposećenijih domaćih sajtova u zemlji, a „poslovi.infostud.com" su najposećeniji sajt za zapošljavanje. Preko njega je do sada radnike tražilo preko tri i po hiljade firmi - kaže Stefan.
Na svim svojim sajtovima, „Infostud" sarađuje sa više hiljada domaćih i stranih klijenata.
- U tu grupu spadaju domaće i strane kompanije i firme koje posluju u Srbiji i okruženju, HR agencije, obrazovne i naučne institucije, Univerziteti u zemlji i inostranstvu, kao i mnoge druge asocijacije i organizacije. Kako se povećava broj sajtova, tako su i naše potrebe za stručnim kadrom veće. Trenutno kod nas radi oko 30 ljudi, ali su naše procene da ćemo se do kraja godine približiti broju od 40 zaposlenih - kaže Stefan.
Posao sa „Dejli mejlom"
Prošla godina bila je presudna za dalji razvoj „Infostuda".
- Interesovanje stranih i domaćih finansijskih institucija i kompanija za saradnju sa našom kompanijom obeležilo je 2007. godinu. Iako nam želja nije bila da po svaku cenu ulazimo u finansijske aranžmane sa njima, ponuda „Dejli Mejla", međunarodne korporacije koja ima znanje i iskustvo u upravljanju velikim brojem sajtova i drugih medija širom sveta, bila je jedna od onih koje se nisu mogle odbiti. Osetili smo da oni zaista veruju u „Infostud", da dele našu viziju o širenju poslovanja, te da je reč o kompaniji sa kojom možemo da uspostavimo dobar ljudski i partnerski odnos. Osnovna svrha naše saradnje sa „Dejli mejlom" postala je povezivanje, zajednički razvoj i jačanje internet tržišta u Srbiji. Mi smo, kao osnivači, zadržali vlasništvo nad 75 odsto firme, dok ostatak pripada „Dejli mejlu" - kaže Salom.
Dobra reklama prava investicija
Da bi se danas uspešno započeo internet biznis, potrebno je dosta novca za marketing.
- Najvažnije je imati dobru ideju koja se može komercijalizovati i stvarati prihod. Ipak, da bi sajt bio uspešan nije dovoljno imati samo visoku posetu. Potrebno je imati i uslugu koja se prodaje. Sam tehnički deo posla i nije toliko skup, uz uslov da radite za sebe i da imate programera podjednako motivisanog da sa vama radi gotovo volonterski. Potrebno je nekoliko računara, kao i početna ulaganja za server koji u početku ne mora biti previše napredan, pa stoga može biti jeftin. Ali, ukoliko želite sajt koji će brzo da se razvija i počne da donosi novac, vaši posetioci i budući klijenti moraju da čuju za vas. Ukoliko vam je koncepcija dobra, vremenom će neki posetioci doći putem reklame „od usta do usta". Za to vreme i konkurencija može da razvije sajt sa sličnom idejom i stoga je bolje imati početni kapital za marketing. U zavisnosti od uspešnosti raspolaganja sredstvima i kvaliteta sajta, za nekoliko hiljada evra možete postati vidljivi u dobrom delu našeg internet neba - savetuje Stefan Salom.
Komentari (0)
Unesite tekst komentara: