Šerlok Holms, još jednom na filmu
Novi život starog momka
Autor: Zoran Preradović
Reditelj Gaj Riči pred gledaoca stavlja neodoljivu subverziju, čitav holmsovski univerzum izmešta iz utopijske ravni pisca Konana Dojla, a identični su samo osnovni fakti. Jer, u kulturi i masmedijima 21. veka čak i pristojno obrazovanog konzumenta nemoguće je zadovoljiti detektivskim genijalcima koji komplikovane slučajeve rešavaju iz udobnih fotelja. Zato je novi Holms mnogo sličniji Betmenu nego viktorijanskom džentlmenu
Ako se nakon gotovo petnaest godina karijere i desetak filmova već etabliranog autora može govoriti o velikom povratku, onda se to svakako odnosi na britanskog reditelja Gaja Ričija i njegov film „Šerlok Holms“, izmaštanog junaka slavnog pisca Artura Konana Dojla koji je nakon četiri romana i 56 priča doživeo nebrojene adaptacije što kroz filmove, što kroz raznorazne serijale.
Jednostavno, Riči je pred gledaoca stavio neodoljivu subverziju duboko svestan činjenice da je u kulturi i masmedijima 21. veka čak i pristojno obrazovanog konzumenta nemoguće zadovoljiti detektivskim genijalcima koji komplikovane slučajeve rešavaju iz udobnih fotelja svojim dedukcijski našpanovanim briljantnim umovima.
Da biste pročitali članak, morate biti pretplatnik.
Prijavite se svojim korisničkim imenom i šifrom da biste pristupili ovom tekstu.
Komentari (0)
Unestite tekst komentara: