Pregovori Jata i Airbusa krajem februara
18. februar 2010. | 14:44
Izvor: EMportal
Pregovori Jat Airwaysa i Airbusa biće nastavljeni poslednje nedelje februara kada će predstavnici te kompanije za proizvodnju aviona doći u Beograd, potvrdio je za EMportal generalni direktor Jat Airwaysa Srđan Radovanović.
“Dolazak državno privredne delegacije Nemačke Jat je iskoristio za kontakte sa predstavnicima EADS-a koji je većinski vlasnik Airbusa. Na osnovu informacija koje je Jat podneo Vladi Srbije, formirana je radna grupa na čelu sa državnim sekretarom Miodragom Miljkovićem. Smatramo da u ovom trenutku ne bi bilo poslovno korektno da o detaljima pregovora govorimo bez saglasnosti Airbusa kao druge strane’’, izjavio je Radovanović.
On je takođe naveo da će Jat u potpunosti biti otvoren za pregovore, ali je konačna odluka na Vladi Srbije, kao vlasniku kompanije.
U Jatu su istakli da je nedavna najava Airbusa da je spreman da pregovara sa Jat Airwaysom izuzetno dobrodošla i predstavlja ozbiljan pozitivan signal za nastavak reformi i rešavanje zatečenih problema u nacionalnoj aviokompaniji. Jat pozdravlja tu najavu, odnosno izjavu potpredsednika Andreasa Kramera da je njegova kompanija svesna da su se uslovi i stanje na tržištu promenili i da rešenja treba tražiti u skladu sa tim.
Iako je, prema navodima pojedinih beogradskih medija, Airbus ponudio Jatu da umesto prvobitno predviđenih osam aviona tipa A319 uzme dva ili četiri manja aviona ili čak samo jedan luksuzni, u Jedinstvenom sindikatu Jata rekli su za EMportal da smatraju da je prvobitni aranžman moguće realizovati i da bi Srbija mogla da obezbedi 580 miliona dolara, koliko je taj aranžman inicijalno vredeo.
“Jat trenutno i nema neku flotu, tako da osam aviona ne bi bilo previše, jer ako nema flote, nema ni Jata”, rekli su u Sindikatu.
Jat je, da podsetimo, 1998. godine potpisao sa Airbusom ugovor o nabavci osam aviona, vredan 580 miliona dolara. Uplaćen je avans od oko 23,5 miliona dolara, ali se ispostavilo da njegova realizacija ne bi bila ekonomski isplativa za srpskog avioprevoznika, koji već godinama posluje sa gubicima. Situaciju dodatno koplikuje činjenica da Airbus ne želi da odustane od ugovora, čija je vrednost u međuvremenu, zbog klauzule koja predviđa promenu cene usled rasta troškova materijala i radne snage, dodatno narasla tako da je recimo do novembra 2007. godine cena aranžmana sa kamatama premašila 700 miliona dolara.
Komentari (0)
Unesite tekst komentara: