SKGO traži zakonom utvrđene isplate iz budžeta
28. maj 2010. | 14:36
Izvor: Emg.rs
Stalna konferencija gradova i opština (SKGO) danas je ponovila zahtev da se lokalnim samoupravama u Srbiji isplate iz republičkog budžeta vrate na iznos koji je zakonom utvrđen, kako bi mogle da izmire svoje dugove.
U saopštenju SKGO ističe se da su transferi iz budžeta gradovima i opštinama u 2009. godini smanjeni za 15 milijardi dinara, a da će to smanjenje u 2010. godini iznositi skoro 20 milijardi dinara.
Zbog toga je, kako se dodaje, u velikom broju opština, pogotovo u najnerazvijenijim, onemogućeno normalno funkcionisanje komunalnih službi, škola i bolnica.
SKGO je podržao insistiranje ministra za državnu upravu i lakalnu samoupravu Milana Markovića da se gradovima i opštinama vrate sredstva koja im pripadaju, kao i da im se nadoknadi gubitak zbog smanjenih transfera iz republičkog budžeta.
Sredstva od Telekoma uložiti u lokalnu infrastrukturu
Stalna konferencija gradova i opština (SKGO) uputila je inicijativu vladi da se deo novca od eventualne prodaje državnog dela u Telekomu uloži u rekonstrukciju i izgradnju infrastrukturnih objekata koji su od kapitalnog značaja za lokalne samouprave, saopštila je danas ta organizacija.
Namensko opredeljenje finansijskih sredstava za infrastrukturne objekte u lokalnim samoupravama bi, kako je navedeno, bilo veoma značajno ulaganje u bolji život građana Srbije.
To se odnosi na izgradnju i rekonstrukciju sistema vodosnabdevanja, lokalne putne mreže, gasifikaciju, toplifikaciju i elektrifikaciju, izgradnju objekata za prečišćavanje i odvođenje otpadnih voda, odlaganje komunalnog otpada, što sve predstavlja životno pitanje za građane.
"Sve pomenute investicije u gradovima i opštinama vodile bi poboljšanju uslova života u lokalnim zajednicama, dovele do smanjenja migracije stanovništva i unapređenja kvaliteta životne sredine. Postojanje kvalitetne lokalne infrastrukture osnovni je preduslov za privlačenje potencijalnih investitora", navedeno je u saopštenju.
Komentari (0)
Unesite tekst komentara: