Srbija dobila 70,5 miliona evra iz pretpristupnih fondova EU (VIDEO)
22. mart 2010. | 07:28 13:58
Izvor: Beta
Grad: Novi Sad
Predstavnici Vlade Srbije i Evropske unije potpisali danas u Novom Sadu sporazum o korišćenju 70,5 miliona evra iz pretpristupnih fondova za 2009.
Finansijski sporazum, kojim će biti finansirano devet projekata, potpisali su potpredsednik Vlade Srbije za evropske integracije Božidar Đelić i šef Delegacije Evropske unije u Srbiji Vensan Dežer.
Najveći deo novca namenjen je rekonstrukciji Žeželjevog mosta u Novom Sadu, podršci razvoja Direkcije za oduzimanje bespravno stečene imovine, nacionalnom programu kontrole u prevenciji i otkrivanju raka grlića materice i dojke i iskorenjenju svinjske groznice i besnila.
Đelić je rekao da će ti projekti obezbediti da građani Srbije imaju evropsku budućnost, a najvažniji projekat je gradnja drumsko-železničkog mosta na mestu Žeželjevog mosta, srušenog u NATO-bombardovanju.
"Time gradimo budućnost Novog Sada, Vojvodine i Srbije jer gradimo ključni železnički koridor, koji će uskoro postati i glavni evropski koridor pošto Turska završi gradnju podzemnog tunela na Bosforu", rekao je Đelić.
"Već pripremamo projekte za 2011, a radimo na tome da od 2012. od EU dobijemo mnogo više od 200 miliona evra godišnje. Mada je i to mnogo, smatramo da kandidati ne dobijaju dovoljno sredstava pre ulaska u EU, a previše kad postanu članice", ocenio je Đelić.
Podsećajući da je EU preko fondova IPA do 2013. Srbiji namenila 1,4 milijardi evra, Dežer je rekao da se današnji sporazum odnosi na drugi deo programa za 2009, pošto je Srbija već dobila 100 miliona evra budžetske pomoći.
"Nadam se da će tenderi i radovi na tih devet projekata početi vrlo brzo i da će uskoro biti odobreni i projekti za Srbiju za 2010. Smatram da su ovo postepene promene kojima Srbija po malo približava Evropi", rekao je Dežer.
Most gotov do 2012.
Gradnja novog Žeželjevog mosta koštaće 60 miliona evra. Polovinu novca obezbedila je Evropska unija, 20 miliona evra Vojvodina, a 10 miliona Grad Novi Sad.
Konstrukcija mosta biće od metala i po izgledu će biti sličan srušenom mostu. Biće dug 470 i širok 25 metara, a preko njega će ići dvokolosečna pruga i dve saobraćajne drumske trake.
Planirano je da most bude gotov do kraja 2012, kada će preko njega ponovo ići međunarodna pruga ka Subotici i tranzitni put.
Komentari (0)
Unesite tekst komentara: