Ključna uloga medija u promociji omladinske politike
27. mart 2010. | 17:50
Izvor: Emg.rs
Grad: Babe
Uloga medija u promovisanju omladinske politike je ključna i jednako važna kao i uloga institucija. Mediji imaju pravo i obavezu da podrže mlade ljude i da, zajedno sa donosiocima odluka učestvuju u oblikovanju omladinskih politika, rekla je danas Snežana Samardžić-Marković, ministarka omladine i sporta.
Samardžić-Marković je na seminaru za novinare u Babama na temu Mladi i mediji, u organiziciji tog ministarstva i OEBS-a, naglasila da Srbija ne može da traži prednost u odnosu na zemlje regiona u jeftinijoj, već samo u kvalifikovanijoj radnoj snazi. Omladina, u tom smislu, predstavla važan potencijal za državu, ali kojoj je, isto tako, potrebna podrška kako države, tako i medija, navela je ona.
Ministarka je podsetila da su mladi kao najveći probleme izdvojili nezaposlenost, a ključni instrument za njegovo rešavanje, koji je definisan Nacionalnom strategijom za mlade su lokalne kancelarije za mlade.
Njihova uloga je, kako je navela, posebno značajna u manjim sredinama, u kojima je nezaposlenost mladih dva puta veća nego u Beogradu. Do sada su u opštinama i gradovima u Srbiji osnovane 103 takve kancelarije, a 104. će biti otvorena 30. marta u Požegi.
Ona je dodala da kancelarije imaju i ulogu da informišu mlade ljude i da pomognu u organizaciji njihovog slobodnog vremena, što su posle nezaposlenosti, dva najveća problema koji su sami mladi prepoznali.
Drugi važan instrument u organizovanju slobodnog vremena su takozvanih mini-pič terena, igrališta sa veštačkom travom na kojima će mladi moći besplatno da se bave sportom.
U zajedničkom projektu Vlade Norveške, UEFA, Fudbalskog saveza Srbije i Ministarstva sporta i omladine, predviđena je izgradnja 52 ovakva terena u opštinama u Srbiji, a vrednost ulaganja je oko milion i po evra, navela je Samardžić Marković.
Komentari (0)
Unesite tekst komentara: