Reforma automobilske industrije
Pobrkane kockice zamršenog mozaika
Autor: Dejan Krstić
Finansijskom injekcijom od 25 milijardi dolara General Motors, Chrysler i Ford spaseni su sigurne propasti. Nevolje stožera američke auto-industrije pomogle su stranim konkurentima, posebno japanskim kompanijama, da preuzmu primat na svetskom tržištu. Japanci, međutim, nisu imali vremena da proslave veliki uspeh jer su bukvalno istog trenutka za Tojotu otpočele globalne nevolje. Da li je reč o slučajnosti ili dobro pripremljenoj i precizno vođenoj strategiji američke vlade?
Prošlo je gotovo godinu dana otkad je administracija Baraka Obame radikalnim merama okončala do sad najobimniju reformu automobilske industrije u Americi.
Dženeral motors (General Motors) je obnovio proizvodnju, ali sa znatno smanjenim kapacitetom. Krajsler (Chrysler) je, takođe, otvorio pogone koji su od prošlog leta u vlasništvu italijanskog Fijata (FIAT). I jedna i druga kompanija, međutim, i dalje su pod stečajem, beleže gubitke i ubrzanim tempom rešavaju problem viška radne snage. Može se slobodno reći da jedino Ford sopstvenim snagama još nekako opstaje na nesigurnom domaćem tržištu.
Da biste pročitali članak, morate biti pretplatnik.
Prijavite se svojim korisničkim imenom i šifrom da biste pristupili ovom tekstu.
Komentari (0)
Unestite tekst komentara: