Dačić: Novim zakonom smanjiti broj poginulih na putevima
13. maj 2009. | 18:25
Izvor: Beta
Ministar unutrašnjih poslova Srbije Ivica Dačić izjavio je danas da bi se donošenjem i doslednom
primenom novog zakona o bezbednosti u saobraćaju do 2012. godine broj poginulih smanjio za 50 odsto u odnosu na 2001. godinu.
Obrazlažući taj predlog u Skupštini Srbije, on rekao da je 2001. godine u saobraćajnim nesrećama poginulo 1.275 osoba, a od 1990. godine do danas 17.000, i da se usvajanjem novog zakona mogu
očekivati veća disciplina i bezbednost u saobraćaju.
"Nije cilj donošenja ovog zakona uvođenje drakonskih kazni protiv vozača, nego da se smanji broj poginulih i povređenih u saobraćajnim nesrećama, jer u Srbiji godišnje između 800 i 900
osoba izgubi život u saobraćajnim nezgodama", rekao je Dačić.
On je istakao da je namera predlagača zakona da se odgovornim za stanje bezbednosti saobraćaja na putevima učine najviši državni organi i da svi moraju da shvate da u Srbiji mogu da se izbegnu kazne
zbog saobraćajnih prekršaja.
Dačić je ocenio da je aktuelni zakon o bezbednosti u saobraćaju zastareo i da omogućuje da na putevima Srbije učestvuju vozači i vozila koji značajno ugrožavaju bezbednost saobraćaja.
Predlog novog zakona pripreman je šest godina, a u njegovoj izradi učestvovali su predstavnici ministarstava, univerzitetski profesori i stručnjaci iz te oblasti, naveo je Dačić.
On je dodao da će nova regulativa na moderniji način i u skladu sa evropskim standardima definisati materiju koja se odnosi na bezbednost saobraćaja.
Prema njegovim rečima, odredbama novog zakona potencira se odgovornost porodice kao i organa i organizacija koje se staraju o deci ili su nadležni za obrazovanje i zdravlje, kako bi se obezbedili
znanja i veštine svih učesnika u saobraćaju.
On je istakao da je uvođenje kaznenih poena jedna od najznačajnijih novina, a vozačima koji sakupe 18 poena, izazovu saobraćajnu nesreću sa smrtnom posledicom ili dva udesa sa povređenima, biće
oduzeta vozačka dozvola.
"Značajna novina ogleda se i u činjenici da vozači mogu prekršajno da odgovaraju i kada ih ne zaustavi saobraćajna policija", rekao je Dačić i objasnio da se prekršaji mogu dokazivati na osnovu trajnog video zapisa.
Prvi put u domaće zakonodavstvo uvodi se i institut probne vozačke dozvole koja vozačima početnicima stavlja određena ograničenja u upravljanju vozilom, kao što je zabrana vožnje od 23 do pet časova ujutru, ili zabranu korišćenja mobilnog telefona.
Komentari (0)
Unesite tekst komentara: