Bihevioralna ekonomija 5
Mentalno računovodstvo
Autor: Andrijana Mušura
Potrošači mnogo više vrednuju proizvod, čak duplo više, u situaciji kad mogu da ga izgube ili kad ga prodaju, u odnosu na vrednost po kojoj je kupljen. Tačnije, ljudi manje vole da gube stvari koje imaju nego što vole da prisvajaju druge
Ričard H. Taler, jedan od pionira bihevioralne ekonomije, tvrdi da je teorija prospekta postala korisna ekonomistima pri objašnjenju izbora u neriskantnim situacijama.
Pokazalo se da je averzija prema gubitku oborila teoriju u racionalnom potrošaču, takozvani efekat vlasništva. Potrošači mnogo više vrednuju proizvod (čak duplo više) u situaciji kad mogu da ga izgube ili kad ga prodaju u odnosu na vrednost po kojoj je kupljen. Tačnije, ljudi više ne vole da gube stvari koje imaju nego što vole da prisvajaju druge.
Da biste pročitali članak, morate biti pretplatnik.
Prijavite se svojim korisničkim imenom i šifrom da biste pristupili ovom tekstu.
Komentari (0)
Unestite tekst komentara: